Waar is je GEO?
Die is er nog, maar ik beschreef mijn collectie na downsizing. Iets waarover ik nadenk.
Dit is vandaag:
Minus de Speedmaster. Die is verkocht.
Zou mooi zijn toch? Al die verschillende modellen on display. Heerlijk!
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de afmetingen van de Reverso is😅
Je hebt idd een droom stel bij elkaar.
Voor elke gelegenheid iets. Wellicht nog een keer de Seamaster omruilen voor een Explorer.
Waarom geen day-date er bij?
Oh wacht, ik keek er overheen.
Volgens mij ben je zo’n beetje bij perfectie met alleen al de Moonwatch, Sub en Lange. Maar als je dan echt iets erbij zoekt in de hoek van bling kom je volgens mij snel uit bij iets van Genta (Nautilus, Oak). En in die hoek vind je dan ook iets wat ik echt bijzonder vind, de donkergrijze Octo van Bvlgari. Less er hier meer over https://www.google.nl/amp/s/www.nytimes.com/2019/03/20/fashion/watches-bulgari-rome.amp.html
Ik mis een rainbow daytona. Voelt onaf zo.
De Explorer heb ik dit jaar juist verkocht.
Die vond ik te veel op m’n Sub lijken en kreeg daarom bijna geen draagtijd.
Leuke suggestie!
Ik heb deze nog nooit in het echt gezien. Het blijft een bijzonder horloge. Ben echt benieuwd hoe deze in het echt is.
Wat een prachtige en kostbare collecties komen hier voorbij. Ik vermoed dat er heel veel liefhebbers zijn -laten we ze voor het gemak maar lowprofiel noemen, waaronder ik zelf- die een veel bescheidener collectie hebben. Dit in verband met de financiële middelen of gewoon omdat men (zoals ik) er niet meer geld aan wil uitgeven. Zelf ben ik blij met een midrange collectie, (zeg maar €500/2000) waarbij ik horloges heb met zo min mogelijk overeenkomsten in stijl en complicaties.
Ik vind het prachtig wanneer iemand met trots zijn pas verworven ‘voordelige’ horloge op het forum deelt. Maar hoeveel trouwe HF-lezers houden zich onterecht muisstil omdat zij denken dat hun bezit niet interessant genoeg is om te delen?
So zeg, wat zitten daar een stel intens smerige kleurtjes bij
Ik ben echt blij dat ik gewoon gave horloges wil dragen en niet hoef te kijken naar alle skeletpn haute horlogerie
Mijn perfecte collectie zou dus een 3 piece zijn,
Allereerst mijn schitterende 126200
Voor de meer dressy evenementen de JLC ultra thin moonphase
Alleen de laatste is lastig…
Kan niet kiezen tussen de AP diver
Of de 116519
En wat wel erg fijn klinkt is dat ik al 33% van deze collectie heb
Goede vraag!
Jij begint over waarde. Daar hebben we het volgens mij niet over gehad. Dat was ook zeker mijn bedoeling niet. De liefde voor horloges staat los van het prijskaartje dat er aan hangt.
Ik ben dan ook super benieuwd naar jouw (droom)collectie.
“Mid range”/ “high range” zijn maar loze termen als je het mij vraagt.
Ik bedoel dat ik blij ben content te zijn met mijn smaak die beter betaalbaar is dan de horloges die jij daar post.
Die doen me erg weinig
Klopt. In uw en mijn geval wel. Lees nog maar eens.
Natuurlijk speelt de waarde wel in algemeen zin een rol en maakt het indruk. In ieder geval wel wanneer het mensen weerhoudt om met een relatief eenvoudige collectie naar voren te treden.
Of het bij mij past valt natuurlijk over te discussiëren.
Ik wil altijd meer kleur, niet minder.
Oke akkoord, maar…nog één andere moderne toevoeging.

Hmmmm, mis nog steentjes op de lugs!