De diamond paved plaat vangt dat gemis op hoop ik. Hij is wel belachelijk duur, volgens mij rond de 110.000.
Nee hoor en als je hem koopt, zul je hier vanaf nu altijd aan denken;
“Wellicht toch nog net iets mooier als,… %#~}*! Bidle”
Haha!
We weten niet wat Baselworld 2020 ons oplevert. Misschien komt er dan wel de 128389 (met blingies op de lugs) .
Zou mooi zijn, dit vind ik het ultieme foute horloge van Rolex;
Ze hebben hem natuurlijk ook met de steentjes op de band, maar deze is meer in balans.
Eens! En in alle eerlijkheid, alleen de dial en bezel in gem-set zou nog meer balans scheppen.
Geld speelt geen rol in een topic welke “jouw perfecte collectie” heet. Je mag lekker wegdromen.
Dat moet je echt goed nagaan, of beter passen. Afmetingen zijn vaak veranderd. Heel tricky. Rechthoekig is nog sneller niet-passend te groot dan n (te) groot rond horloge.
tribute moon is idd wel heel groot zoals @Bwatched al zei. Ik heb een classic large die met zn 47X28 al redelijk aan de maat is (maar ik heb 18cm pols) en is groter dan de oude grande taille.
Maar ik draag m nooit als dresser.
Dit dus. Passen. Ik weet dat ik met mijn minipolsjes niet groter moet gaan dan een medium reverso. Jammer dat die blauwe tribute groter is…
Ik zou de stenen in no time te pas en te onpas van band en bezel schrapen, zeker in zacht materiaal als witgoud. Wat een onpraktisch rotding. Moet jij als rouwdouwer ook niet willen.
Dat is een mooie lijst.
- Nautilus erg mooi
- Patek ook mooi, maar zou toch de gewone verkiezen ivm de maten en de rustigere plaat.
- Vacheron blijf ik uit balans vinden, zou dan toch weer richting Patek gaan. 5078 met 38mm echt geweldig!
- Explorer, heel mooi. Wellicht inwisselen voor een oude Milgauss?
- Jaeger, mooi enkel dat ‘faux-gebeuren is niet aan mij besteed.
plaatjes van het internet
Ik ben eigenlijk gewoon heel blij en tevreden met wat ik heb!
Ik heb duikers in verschillende prijsklassen:
Chrono’s:
Een gave complicatie:
Een sport-/fieldwatch:
Mooie vintage horloges:
Wel zou ik graag ooit nog een keer een maanfase en/of GMT als complicatie willen en een flieger als “stijl” horloge erbij. En eigenlijk nog een Connie in staal en een Polerouter in goud…
Maar haast heb ik zeker niet!
Gave set hoor.
Allright, als geld toch geen rol speelt weet ik er wel een paar.
- Omega Constellation Globemaster.
Ik heb hem zelf en vind het een van de beste moderne reasonably priced execusez l’Anglais horloges van dit decennium.
- Rolex GMT Master 16753.
Gewoon, een tof horloge met een heerlijke eighties vibe. Ook in bezit.
- Omega Speedmaster #SpeedyTuesday.
Gehad, maar weggedaan. Voor mij wel de gaafste versie ooit van een icoon.
- Rolex Submariner Smurf.
Beetje te duur maar op zich wel een leuke kleurstelling.
- Universal Genève Polerouter.
Het liefst een blauwe, maar die zijn niet te vinden.
- Rolex GMT Master 6542 in goud.
Wel op leer, anders wordt het wat druk.
- Omega Constellation Pie Pan, ook liefst in goud.
De klassieke Genta. Meer heb je eigenlijk niet nodig.
- A. Lange & Söhne Odysseus
Wel (en zo heb ik hem nog niet gezien) op leer, want ik vind het een fenomenaal horloge, alleen die doorgetrokken band trek ik slecht. Denk die leren band er dus even bij s.v.p.
En als bonus nog een guilty pleasure erbij:
- Zomaar een foute Daytona met hier en daar een robijntje. Het is immers bijna carnaval.
Prrrrrrrrachtige collectie
Dit klinkt uitstekend.
Kijk. Verzonken in de bezel, en geen reut die je uit de band kunt schrapen. Da’s niet alleen mooi, ik zou 'm ook kunnen dragen zonder 'm te vernaggelen. @HanDavinci, let je even op? Ik zie hier een tip in voor je volgende aankoop.
Maar goed. Mijn perfecte verzameling: Ik denk dat ik m’n perfecte verzameling al heb. Ik zou er nog één bij willen:
En dan ben ik met deze gewoon eigenlijk blij:
-
Nautisch thema
-
Dressy horloges waarvan velen met een twist
-
Vliegeniers met een twist
-
Duikertjes
-
Explorers/Veld
-
Assortimentje oudgedienden, rariteiten en een erfstuk
Kortom, voor alle gelegenheden wel wat. Een perfecte verzameling zegt in mijn ogen iets over de ontwikkeling en het leven van de verzamelaar en heeft geen moer te maken met het prijspunt van de horloges.
Kunst zonder context of geschiedenis is ook geen reet aan.
Nice. Gave keuzes. Was geen fan van de Odysseus… maar de ALS gaat me nog wel aan staan. Wie weet went de look…
Bij die blauwe polerouter heb je wel echt een gure polerouter geshopped… of is dit een redial van iemand?