Jouw perfecte collectie?

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel eerder dat je een DD of DJ zou kunnen zoeken waarvan de stenen op zo’n manier gedaan zijn dat je er niet zo over in hoeft te zitten als je 'm in je haast langs je bureau schraapt op weg naar de kroeg, om vervolgens bij thuiskomst de hele reut in je vaatje bodylotion te dopen wanneer je met moeders de vrouw bezig gaat.

:wink:

Is dit geen bestaande uitvoering? Ik hoop het wel, vind het namelijk wel een geslaagde kleur op een Polerouter.

Nee… bij mijn weten er hooguit late versies met een heel ander design… en een stuk donkerder blauw dan deze.

image

Volgens mij zijn de polerouter dials van het model dat jij plaatst er in zwart, zilver/champagne, en goud… maar ik kan het mis hebben.

2 likes

Mijn ultieme collectie zou bestaan uit slechts 1 horloge die ik elke dag wil dragen en voldoet aan al mijn eisen maar die moet nog gemaakt worden. Hopelijk komt ie ooit. :neutral_face:

Voor het idee als de Omega PO LE LM van titanium zou zijn met een stalen caseback en een big triangle op 12h en de bezel ook luminous zou zijn en de hands zoals mijn usernaam, alles voorzien van superluminova Grade X. De bracelet Oyster style of Speedy style. De maat, draagcomfort, hoogte van een Peter Blake en de on-the-fly clasp-fijnverstelling en gangreserve van een Mido Ocean Star Captain 5 en een GMT functie erop dan komen we al een heel eind. :joy:

1 like

En dan bestaat de kans nog, als iemand het project onderneemt om alle elementen die je noemt in een horloge te stoppen, dat het resultaat lelijk is. :slight_smile:

1 like

De Pelagos was bijna een winner, helaas qua looks en hoogte is het hem net niet voor me, de GMT functie zou ik nog op kunnen bezuinigen.

1 like

Ps. qua looks bestond ie al een jaar of 50 he. :wink:

Hoeven ze alleen maar even opnieuw uit te brengen met de huidige technologie, in slank Ti-jasje en voila ik heb mijn lifetime one watch collection.

Die witgouden? Volgens mij is die er niet en dus aftermarket, zie de wijzerplaat.

1 like

Het is niet alsof ik het erbij zette.

[quote=“HanDavinci, post:63, topic:240175”]
Aftermarket blingies
[/quote]

Sorry, ik kon de tekst niet lezen, was helemaal verblind door de bling!

:relaxed: :zipper_mouth_face:

2 likes

Als ik mijzelf een realistisch plafond opleg qua aanschafprijs dan vind ik mijn collectie behoorlijk ultiem. Wat er nog aan ontbreekt is een Max Bill automatic date met streepindices (zonder cijfers). Die van @Chillekasper dus:

Wat er al is:

Mechanische chrono:

Kwarts chrono:

Maanfase:

Regulateur. Ik zou deze misschien nog wel eens willen vervangen maar daar spuit geen bloed uit:

De Alpinist:

Een flieger:

Een Moonwatch. Niet die ene, maar die andere:

En nog eentje die niet zo opvalt:

Tenslotte, een vintage:

Ik vind het wel best zo. :wink:

3 likes

Waarvan 2 in bezit, dus nog een weg te gaan.
Betaalbaar alternatief voor de Lange op het lijstje:

5 likes

Die F.P. Journe :heart_eyes:

1 like

3 weken geleden gezien in Antwerpen en “instant” verliefd. Zo #&!(/ gaaf!

Ja hoor, dit zou mijn perfecte collectie zijn! :heart_eyes::star_struck:

4 likes

Mooi kleurrijk geheel zo! :+1:

1 like

Ik heb een oud mapje ‘ultieme collectie’ op mijn iPad staan. Daar heb ik deze ooit ingezet. Klopt nog wel zo’n beetje.

7 likes