Jpm 974

Goede dag,
Ik heb een jpm horloge waarvan de horlogeband kapot is. Ik heb veel horlogezaken gebeld en gevraagd of het gemaakt kan worden overal was het antwoord nee.
Weet iemand waar ik de horlogeband ‘wel’ kan laten maken jullie zouden mij echt blij kunnen maken!
Ook ben ik in belgie geweest bij maya or waar ik de horloge heb gekocht daar konden ze het ook niet maken. Enige wat er wel gedaan kan worden is een nieuwe horlogeband eromheen maar dan ben ik de model van mijn horloge kwijt.

Hoi, ik denk dat er echt een foto nodig is.
Er zijn leden die banden zelf maken, misschien kunnen zij je helpen.

2 likes

Welkom op HF.
Wat Boetje zegt.

Maak gelijk een foto van de achterkant. Met genoeg licht, maar niet met flits.

een rubberen band in stukken…

ben ook bang dat dit een gevalletje

is.

2 likes

Denk dat enkel JPM hiervoor een band kan leveren. Zou de importeur bellen. Anders is het bij dit soort banden zo, dat als de band overlijdt, het horloge ook aan zijn einde komt. Inderdaad, RIP.

1 like

Enorm blingbling-ding met :wink: naar Franck Muller horloges.

Als ik het model google op afbeeldingen zie ik deze band echter nooit, wel ander rubber.

1 like

Moeilijk geval, geen standaard lugs en zo’n geornamenteerde band. Er staat zo’n ding op ebay, met een heel lelijke plastic band voor $389, en een op marktplaats met jouw band voor €2900. Dat laatste bedrag lijkt me bijzonder optimistisch overigens.

Ik ben bang dat je geduldig op ebay moet gaan zoeken tot er een wordt aangeboden voor een habbekrats, ofwel een geheel andere band moet laten bijmaken. Er zijn best veel mensen die van leer mooie dingen maken, maar met rubber werken daar hoor je niet veel van.
Als ik jou was zou ik er alleen geld aan spenderen als de gevoelswaarde daar voor jou aanleiding toe geeft (geschenk of zo), de marktwaarde zal je nogal tegen vallen.

1 like

Dat heb ik dus gedaan maar omdat het model niet meer leverbaar is, kunnen zij het ook niet meer bestellen of maken😩 Helaas

Misschien dat het kan worden vervangen door een leren bandje ipv rubber… zelfgemaakte band misschien…?

Er zijn op het forum verschillende leden die leren banden maken. Ook op maat v.w.b. de bandaanzet met de band die breder wordt voorbij de lugs. Hun stijl is meestal wat “grover” dan de traditionele horlogebanden, maar wellicht is dat geen probleem. Atelier du Bracelet Parisien in Parijs kan bijna alles maken, maar daar zit een behoorlijk prijskaartje aan. Maar het resultaat is fraai.

1 like