JS Watch

In het kader van de zoektocht naar de HFLE2011 heb ik uitgebreid gesproken met deze leuke en vooral enthousiaste fabrikant, JS Watch Co. Reykjavik
Waarschijnlijk bij de meesten wel bekend,maar ik gok dat hier niemand is met een JS in zijn collectie.

Zij hebben uitgebreid geprobeerd qua voorstel in de buurt te komen van onze wensen/eisen ten opzichte van de HFLE2011.
Helaas liggen prijs en levertijd te ver af van onze wensen/eisen.
Ook bij het downgraden naar een meer betaalbaar uurwerk dan bij hen gebruikelijk, is dat helaas niet gelukt.

Wat mij betreft toch een interessant merk waarvan ik graag een horloge in real life zou willen zien. Als merk staan ze in ieder geval op mijn shortlist.
Hoewel ik niet alle modellen even geslaagd vind, zijn de ontwerpen tot op zekere hoogte origineel te noemen. Een leuke mix tussen klassiek en modern.

Uiteraard is, zoals bij de meeste merken, de produktie van kast en wijzerplaat uitbesteed in Zwitserland. Het ontwerp is eigen.
Zonder uitzondering gebruiken zij ETA uurwerken in de uitvoering “top”, veelal met een upgrade naar “chronometer”. Produktie ligt beneden 1000 stuks per jaar.
Assembleren en inregelen (5 pos.)doen ze zelf. Het toevoegen van persoonlijke noot is mogelijk (bijvoorbeeld eigen initialen op rotor). Levertijden kunnen lang zijn. Er wordt telekens maar een kleine serie van een model in één keer gemaakt.
Over de besproken minimum prijzen kan ik uiteraard niets zeggen.
MSRP van hun horloges ligt globaal tussen EUR 1500 en 4000.

Hoewel zij niet in aanmerking komen voor de HFLE2011, wil ik jullie echter de besproken basis modellen voor de limited niet onthouden:



Tot slot nog twee foto’s van hun toolwatch. Deze lag trouwens qua prijs sowieso buiten bereik voor de limited. Behalve de meegeleverde band is er optioneel een rood-wit-blauwe:) nato leverbaar.


Voor vragen welke niet op de website worden beantwoord kun je het beste terecht bij Sigurdur of Julius aangezien zij het beste Engels spreken/schrijven.

heb ze irl in Maastricht gezien bij maastrichtTime 2008.
Fraai, maar aan de prijs…

groet,
Arno

Leuke klokje, bedankt voor de inzet!

Kun je ook iets zeggen over het afwerkingsniveau?
Met andere woorden, hoe zijn ze in het echt?

volgens mij wel goed. Informeer eens bij de organisator van MaastrichtTime, Ernie Romers heet hij volgens mij. Hij is van de site Timezone?
Een ticket Ijsland is trouwens ook niet meer zo duur…

groet,
Arno

Dank voor de info. Ik zal eens contact opnemen.
Ik heb nog een prijslijst tegoed van de mannen uit Ijsland.
Als ik hem heb zal ik hem hier delen.