Jubilee op DJ2

Hoewel ik niet zo’n bandenswapper ben zou ik wel graag eens een jubilee band willen proberen op mijn DJ2. Los van het feit dat ik de oyster mooi vind staan, vind ik de jubilee ook heel mooi en zo ik die af en toe er ook wel eens op willen dragen. Oyster in een sportieve bui, jubilee in een sjieke bui…
Nu heb ik al eens begrepen van een grijze handelaar dat dat niet past.
Het blijft toch knagen en als ik foto’s van een DJ2 met een DJ41 vergelijk kan ik geen verschil ontdekken bij de lugs, of de aan de vorm van de endlinks.

Ik vraag me dan ook af waar het aan ligt dat het niet past? Is het de vorm van de endlinks of de plek van de pingaten?

1 like

Ik heb er geen verstand van maar dat zou heel goed kunnen. Het zou ook de diameter kunnen zijn denk ik.
Kwam laatst nog ergens voorbij in een topic, weet niet meer welke. Maar er zou nogal is wat verschil in kunnen zitten maakte ik daar uit op.

1 like

Ik had ook al gelezen dat de kast van de 41 anders is dan de 2, maar heb ook gelezen dat de lug breedte met 21mm hetzelfde is. Van de 36 is die 20mm helaas, anders kon er mooi een superjubilee met de mooiste sluiting van alle banden op!

Dat zou dan betekenen dat het of alleen aan de vorm ligt of aan de plek van de pingaten, maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.

1 like

Die kast oogt echt oversized, dus ik vind het niet gek dat er geen jubilee op past. Mijn fantasie maakt er altijd van dat de DJII aan de Prednison zit en vanzelf weer een keer normaal gaat doen.

Dan lijkt me de keus snel gemaakt!

Dat hoor en lees ik meer ja, maar ik vind dat dus echt minimaal. Een horloge leek ziet het verschil denk ik niet eens. Nu zegt dat wel iets over die leek, maar toch; het is n.m.m. geen schrikbarend groot verschil. Zeker niet op een pols van 21,5cm.

Die keuze is ook al gemaakt hor, naast m’n DJ2 komt er sowieso ook een DJ41 maar de funding is nog niet geheel rond… Ik wil m’n DJ2 ook niet inruilen, dus moet flink sparen.

Waarom een DJ2 en een DJ41? Ik vind ze niet verschillend genoeg om een aanvulling op elkaar te zijn.

Fixed that for you.

Maarreh, wat is een DJ2? Foto’s? Als ik het google kom ik op, nou ja, DJ’s uit. Die zijn er van 31-41mm laat ik me vertellen. Waarbij de oorspronkelijke DJ uit 1945 een erg fijne discrete bezel heeft, maar een non-descripte net-niet wijzerplaat, en de moderne DJ’s een al te dikke rafelrand hebben maar mooiere wijzerplaten.

Het gevoel bekruipt me liever een Connie te hebben, maar dat terzijde. Wat is de DJ2? Want als niet horloge-leek zie ik door die bomen het bos ook niet meer.

3 likes

Verschil is ook minimaal, daarom ook mijn vraag/verbazing of/dat het niet past!

DJ2 is het eerste minder kleine DateJust model van 41mm dat recentelijk is opgevolgd door het DateJust model van, jawel, 41mm. Bezel wat dunner, ander uurwerk, andere wijzerplaten en blijkbaar andere lugs/endlinks.

126334 (de nieuwe)

!

116334 (de oude)

!

Eén als daily beater, heeft die functie nu al. En een als netter horloge.

Ik merk dat ik niet zo’n dagelijkse wisselaar ben en zou het liefst altijd 1 horloge dragen, maar een DayDate zit er voorlopig niet in…
En omdat ik de everose DJ het mooiste vind is dat momenteel mijn grail. Maar ik sluit niet uit de andere DJ dan toch in te ruilen.

Allemaal toekomst iig en daarom de vraag of een jubilee een leuke tijdelijk oplossing is om toch iets aan swappen te kunnen doen.

OK, ik vind de dunnere bezel iets mooier, voor wat het waard is. En de smallere indices. Maar aangezien ik vier keer moest kijken om tot die conclusie te komen moet ik ome @HanDavinci gelijk geven. Ik vind ze teveel op elkaar lijken om ze allebei te willen hebben.