Jubilee op DJ2

Hoewel ik niet zo’n bandenswapper ben zou ik wel graag eens een jubilee band willen proberen op mijn DJ2. Los van het feit dat ik de oyster mooi vind staan, vind ik de jubilee ook heel mooi en zo ik die af en toe er ook wel eens op willen dragen. Oyster in een sportieve bui, jubilee in een sjieke bui…
Nu heb ik al eens begrepen van een grijze handelaar dat dat niet past.
Het blijft toch knagen en als ik foto’s van een DJ2 met een DJ41 vergelijk kan ik geen verschil ontdekken bij de lugs, of de aan de vorm van de endlinks.

Ik vraag me dan ook af waar het aan ligt dat het niet past? Is het de vorm van de endlinks of de plek van de pingaten?

1 like

Ik heb er geen verstand van maar dat zou heel goed kunnen. Het zou ook de diameter kunnen zijn denk ik.
Kwam laatst nog ergens voorbij in een topic, weet niet meer welke. Maar er zou nogal is wat verschil in kunnen zitten maakte ik daar uit op.

1 like

Ik had ook al gelezen dat de kast van de 41 anders is dan de 2, maar heb ook gelezen dat de lug breedte met 21mm hetzelfde is. Van de 36 is die 20mm helaas, anders kon er mooi een superjubilee met de mooiste sluiting van alle banden op!

Dat zou dan betekenen dat het of alleen aan de vorm ligt of aan de plek van de pingaten, maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.

1 like

Die kast oogt echt oversized, dus ik vind het niet gek dat er geen jubilee op past. Mijn fantasie maakt er altijd van dat de DJII aan de Prednison zit en vanzelf weer een keer normaal gaat doen.

Dan lijkt me de keus snel gemaakt!

Dat hoor en lees ik meer ja, maar ik vind dat dus echt minimaal. Een horloge leek ziet het verschil denk ik niet eens. Nu zegt dat wel iets over die leek, maar toch; het is n.m.m. geen schrikbarend groot verschil. Zeker niet op een pols van 21,5cm.

Die keuze is ook al gemaakt hor, naast m’n DJ2 komt er sowieso ook een DJ41 maar de funding is nog niet geheel rond… Ik wil m’n DJ2 ook niet inruilen, dus moet flink sparen.