Online een vintage divertje gekocht.
Na mail contact bleek hetgeen oude kennis te zijn die hem verkocht.
Ik vond hem wel leuk, hij niet (meer).
38mm zonder kroon, geen crownguards, 19mm lugs, plexi, handopwinder …
Kortom leuk en draagbaar ding.
Kan iemand me wat vooruithelpen met ongeveer de jaarbepaling?
Ik las hier en daar wat van de link met longines en Wittnauer, maar daar kan misschien iemand me ook wat uitsluitsel over geven…
Leuk ding, maar (nog) geen echte klik.
De (originele?) stalen band was er ook bij, een Kestenmade Bambi (made in Japan als ik me niet vergis) maar daar ben ik niet zo voor.
Volgende week proberen tijd te maken voor een mooie band ee voor te fabriceren.
Aan de stijl te zien lijkt het me of eind jaren 60 of begin 70. Als je een foto van het uurwerk kunt maken, wordt er misschien meer duidelijk.
Vaak zijn er verschillende uurwerken en onderdelen gebruikt en werden de horloges weer in de USA in elkaar gezet. Dit deden ze om de strenge importregels te omzeilen.
Is met meerdere merken gebeurd en Jubilee is er één van. Zou best kunnen dat Wittnauer naast de importeur van Longines ook distrubeur van deze horloges was.
Gezien de stijl zou ik zeggen midden-eind jaren 60 , Jubilee is een merk uitgebracht door zelfde importeur als wittnauer en Longines als een soort b-merk om ook de klanten met kleine knip te bedienen.
Wittnauer wordt vaak aangeboden als Longines maar is qua waarde zeker niet zelfde, dit geld ook voor Jubilee.
wel leuke duiker, klassiek model, mij bevalt hij wel.
Ik denk dat er hier wel meer liefhebbers zijn van handgemaakte bandjes maar dan 18mm breed. Dus als je wat moois kan maken in de kleinere maten dan zie ik dat graag.