Jubileum van een jaar. Nu maar even voorstellen

Beste horlogeliefhebbers,

Een jaar geleden kwam ik dit forum tegen. Ik was al snel verbaasd over de vele kennis die hier werd gedeeld. Sindsdien ben ik niet van het forum weg te slaan en heb badge 3 gehaald door alleen maar te lezen. :eyeglasses:

Ik ben Kay, 31, woonachtig in Noord- Holland en werk in de logistieke distributie. Vroeger, tot ongeveer 12 jaar geleden, droeg ik geen horloges. Ik vond het niet prettig, en had gewoon een telefoon om de tijd af te lezen.

Na enige tijd moest er toch 1 komen. Toen der tijd waren de U-boat en later de TW-Steel, DE afmetingen die je moest dragen. Ik wilde graag een iets minder opvallende en sjiek horloge. Dit werd een Hugo Boss, 40mm “dresser”. Dit horloge droeg ik dag en nacht met alle gevolgen van dien. Het bandje raakte stuk en dit was het einde van mijn horloge carrière. Het was goed zo.

Vroeger had ik niet echt werk waar het geschikt was een horloge te dragen en daar kwam in de loop van de tijd verandering in. Ik liet in de HB een nieuw batterijtje zetten, kocht een nieuw bandje en droeg deze elke dag op de pols.
Toen ik een jaar geleden werd gepromoveerd, en op zoek ging naar een horloge (een horloge maakt de man heb ik van horen zeggen), kwam ik uiteindelijk bij MSTR-watches terecht. 500 euro, is dat wat ik wil uitgeven aan een horloge? en dat zonder even onderzoek te plegen? (normaal zoek ik alles tot in de puntjes uit qua prijs-kwaliteitsverhouding. bij bv. HIFI, televisie enz.) Het antwoord was nee.

Ik kwam op dit forum terecht. En echt ik heb gelezen, echt heel veel gelezen. Eerst dacht ik een topic aan te maken, maar na veel lezen kom je er achter, dat als je een topic opent met een maximaal bedrag, (specifiek) type horloge, ongedragen enz. dat iedereen reageert, (ik geloof ook echt wel met goede bedoelingen), “naar hun eigen smaak”, “met 500 euro erbij heb je dit type of merk”, “tweedehands is niets mis mee en kun je een klasse hoger” of de mooiste, "Koop een … dan ben je voor de helft klaar en koop je een ander horloge erbij.

Ik wilde een nieuw horloge, maximaal 42 mm groot, een duiker van ongeveer 1000 euro. En daar kwam hij voorbij, na weken lang in het “Wat dragen wij vandaag?” topic te hebben gekeken, een Longines Hydroconquest met blauwe dial. :heart_eyes: Dit moet hem worden. Echter had ik deze nog niet gepast of in het echt gezien. Dit kwam toen ik een keer aan het rond lopen was in de Bijenkorf in Amsterdam. In het echt nog mooier dan op de foto. Die wil ik! Even passen, foto van gemaakt, en mijzelf beloofd als ik deze over 3 maanden nog steeds zo mooi vind, koop ik hem. (Lijkt wel een tatoeage :smiley: 3 maanden later was het zover, alle fondsen waren bij elkaar, bij Gassan op de dam een afspraak gemaakt en mijn horloge opgehaald. Wat was ik blij. Tot op de dag van vandaag nog steeds als een kind zo blij! Een horloge uit 2016, het jaar van de promotie en de geboorte van ons eerste kindje. Specialer kan niet. Een horloge wat mag blijven.

Overigens heb ik 1 vraag. De bezel is niet helemaal goed uitgelijnd. De punt zit niet helemaal exact op de 12. Is dit makkelijk op te lossen? Ik heb uiteraard nog garantie, en wilde eigenlijk als ik even in de buurt was naar binnen lopen om dit te laten fixen.

Sorry voor het lange verhaal, hier wat foto’s.

Toch kriebelt er wel wat. Aangezien mijn absolute grail een Rolex Sub date is en ik mijn vriendin zover heb gekregen dat het echt iets is wat ik graag wil.

Maar dan komt de twijfel, ik wil eigenlijk perse een datum hebben. Deze gebruik ik dagelijks. De SD vind ik super mooi, maar naar mijn idee iets te dik/ lomp. Ik wil graag dat hij net als mijn Longines mooi onder een overhemd glijd. Anderzijds zal dit horloge voor mijn leven zijn en is loep geen overbodige luxe :eyeglasses: Keuzes, keuzes. De Explorer vind ik ook ongelofelijk mooi alleen jammer dat er geen datum op zit, de bezel is ook een dingetje. Die is met mijn gebruik, binnen de kortste keren beschadigd. Mijn collectie zou compleet zijn als ik de sub naast de explorer kon dragen.

Dan heb je nog de GMT, het gepolijste gedeelte van de band, leer ik uit ervaring dat het te snel “lelijk” wordt. Ik hoop dat Rolex binnenkort komt met een GMT op gematteerde band. Dan wordt het mijn moeilijkste keuze ooit :blush:

Wat foto’s van het web:

Binnenkort ga ik maar even passen bij Gassan als ik daar toch ben voor mijn bezel.

Bedankt voor het lezen en ik hoop nog vele jaren actief te zijn.

19 likes

Mijn beste,

Alsnog een hartelijk welkom!!
En zo te zien is het een ruimhartig horloge-jaar geweest!!
Een fraaie collectie.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Mooie beschrijving van een bekende oneindige zoektocht. Daarom zit je ook op dit forum. Welkom!

2 likes

Welkom!!!
Eneh… Lekker hè? Die hydroconquest?!..:wink:
Veel plezier hier.

2 likes

Nog steeds super blij mee. Overigens met oud & nieuw op tijd gezet. 128 seconden in de plus, wat uitkomt op een resultaat van + 4.2 seconden per dag. Ik zeg niets meer aan doen :smiley:

2 likes

Mooie klok zeg!

2 likes

Rolex 116300 ( 41mm ) met zwarte wijzerplaat ?

Zie b.v http://www.kramerwatches.nl/product/rolex-datejust-ii-116300-full-set-2013-top-condition/

Info ; https://blog.thewatchsource.co.uk/2016/09/01/rolex-oyster-perpetual-datejust-ii-hands-on-review-116300-silver-index/

1 like

Goed voorstel, maar 41mm is te groot mijn inzien.

mooi verhaal en mooie klok. Welkom namens een medenoorderling :slight_smile:

1 like

Mooi verhaal zeg, ben zelf ook aan het kijken naar een hydroconquest. Het verhaal achter jouw horloge is erg mooi, vooral omdat je dit horloge erg zal waarderen. Ook wanneer je een sub gaat kopen zal dit horloge erg waardevol voor je blijven omdat hier zo’n emotionele waarde aan zit. (En omdat het gewoon een erg mooie klok is.)

2 likes

Je hebt je vriendin zover gekregen dat jij iets graag wilt. Interessante relatie dan :wink:

Maar welkom alhier. Mooi die Longines. Ik heb zelf de SND, kan prima onder je manchet.

Je zou ook een 114300 kunnen nemen naast een duiker voor de casual dagen :slight_smile:

Sterker nog, ze zegt als wij gaan trouwen krijg jij je Rolex :joy: Ga nog niet op korte termijn trouwen, maar haar hoef ik niet meer over te halen.

Ik ben heel benieuwd. Binnenkort even passen. 114300 is gaaf, maar niet zo vet als de Explorer i.m.o.

1 like

Pas op… Feitelijk krijg je dan maar een halve Rolex he :wink:

Een explorer is idd gaver dan een 114300. Maar een Submariner (date of zonder) is denk ik toch wat gemakkelijker casual en zakelijk te dragen?

1 like

Hahaha idd :joy:

Ja idd, dat dacht ik dus ook. Door die Keramische bezel ook krasvrij. Die sluiting alleen al maakt het ideaal om in alle omstandigheden te dragen. Nu heb ik wel eens last van knellende polsen of loszittend horloge.

1 like

Welkom Yak!
Je hebt al aardig wat persoonlijks gedeeld: kind, promotie, vriendin, trouwen, Rolex, woongebied, droomhorloge, eigenlijk weten we alles zo wel. Maar wat een leuk, mooi geschreven verhaal! Sterke kanT; je denkt goed na en je wikt en je weegt! Mooi, dat herken ik.
Trouwens: die Longines is echt mooi, heel mooi. Dat zwemshort: mwah.

3 likes

Dank je, agja het is ook iets waar je trots op mag zijn en is leuk om te delen. Wikken en wegen vind ik persoonlijk het leukste aan een keuze die je maakt. Zeker als je er hard voor werkt en je maar een keer zo een keuze kan of mag maken. Ik hoef dan ook echt niet bij mijn dinnetje aan te komen dat is het ga “flipperen” :grin:

Ps. Zwemshort heb ik voor elke dag een andere. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Welkom Yak. Nice hydroconquest :thumbsup: Staat bij mij ook al een tijd op t lijstje…

2 likes

Na je Longines al vele likes te hebben gegeven alsnog welkom :smile::+1:

2 likes

Lekkere La Chouffe, mooie klok, jep mijn like heb je :thumbsup:
En welkom ofzo!

2 likes

Ook van mij bij deze alsnog hartelijk welkom! :slight_smile:

Die Hydroconquest is een absolute topper! Ik kocht in december 2016 de 39 mm versie, ook de blauwe plaat, en het is absoluut een van mijn lievelingshorloges geworden. Ik draag hem liever dan mijn Breitling Superocean, die veel duurder is :+1: :slight_smile:

1 like