Ik denk dat velen het wel kennen, het net niet goed passen van een horlogebandje.
Logischerwijs opgelost met een gaatje erbij te maken maar wat als je dat niet wil doen (bv duurdere prijsklasse, zorgen ivm sterkte etc)
Wat gegoogle en ik kom uit bij het veranderen van de gesp door een korter of langer model of een aanpasbare gesp (FitWell)
Nu het zoeken van een andere gesp lijkt mij trial en error, de lengte van de gesp wordt zelden vermeld en de prijs van de Fitwell (verkocht via delugs) wil ik er wel op stukslaan (37€) ware het niet dat er nog eens 27€ shipping/duties bijkomt
Andere opties? Extra gaatjes laten bijboren in de gesp bv
Andere gaatjes in de gesp lijkt me moeilijk. Bandje op maat laten maken en zelf er het gaatje inzetten.
Of opmeten en de bandenmaker de maten meegeven. Denk voor het geld van de gesp kun je zeker een bandje laten maken. Voordeel, je kunt het een ander zelf bepalen en uitzoeken.
idd maar wat als je bv de originele band wil behouden of bv bij een rubber strap
In het verleden heb ik eens een extra gaatje gemaakt in een US rubber strap maar die is uiteindelijk op die plaats gescheurd (wel na een ruime tijd en bandje maar toch)
Orginele bandje gaat bij mij vaak het doosje in. En dan koop ik een kort bandje of als ik een duurder bandje zou willen dan zou ik die laten maken bij een horlogebandenwinkel. Die zal ook vast in enkele situaties andere bandjes op maat kunnen maken.