Julien LeRoy

Hallo beste horlogeliefhebbers,

Ik wil allereerst even kennis maken op dit forum.

Is niet mijn gewoonte om direct een vraag te droppen, maar ik zit al een tijdje met het volgende.
Van mijn eerst verdiende geld heb ik 20 jaar geleden een horloge bij de Bijenkorf gekocht van het merk Julien LeRoy. Dit klokje kostte destijds rond de fl. 450,- en heeft voor mij grote sentimentele waarde. Helaas is tijdens een batterijwissel de datumverstelring-/rad verloren gegaan.

Ik heb inmiddels 4 horlogemakers inclusief Bijenkorf om een oplossing gevraagd. Helaas kan er maar geen passend onderdeel gevonden worden. Wie weet raad? Weggooien is zonden, want hij is nog zo mooi.

Groeten Ray

welkom!

Maar wat een prutsers, hoe kan een datumverstelring nu verdwijen tijdens een batterijwissel.

Je kunt een foto plaatsen van het uurwerk, als dit een standaarduurwerk is, dan zijn onderdelen wellicht te vinden. Maar goed, dat zou een goede horlogemaker al ontdekt moeten hebben. Waar heb je info ingewonnen? Bij een juwelier of een echte vakman/horlogemaker?

Wat voor een uurwerk zit er in? Jan Ubels in Bredevoort is een topper, actief onder de naam “klokken” hier op het forum.