@Windhund Ik heb dit plaatje van het net gehaald. maar deze wijzerplaat heb ik nog nooit gezien.
jij wel?
Ja Dat is de unieke Tudor BlackBay One
http://www.tudorwatch.com/magazine/article/only-watch-black-bay-one
die is een keer gemaakt en geveild voor liefdadigheid als ik me niet vergis.
Binnen Budget van TS niet haalbaar vrees ik.
Ja, misschien gek hoor. Maar als ik niets heb met een merk of model, dan koop ik het dus niet.
Interesseert me geen rök hoe waardevast het is. Maar ja, ieder z’n ding natuurlijk.
Van jouw lijstje zonder twijfel de Zenith.
Succes en veel plezier met kiezen!
Heeft wel een lug2lug van 55,5 mm.
De 42 mm doet L2L 51,5 mm.
Ah ja je hebt gelijk dat is even een verschil. De 42mm zal zeker beter draagbaar zijn op de meeste polsen. Ik heb de 46mm besteld vind hem echt waanzinnig!
Waardevast is uiteraard 1 ding. Zoals gemeld vind ik het horloge an sich (afwerking, formaat en kleur dial) zeer tof. Heb echter nier veel met het merk. Waarschijnlijk mijn eigen bekrompen associatie
Hij is prachtig, zeker op mesh!
Ik heb erg getwijfeld tussen de zwarte en de status white met blue bezel. Uiteindelijk de wit met blauwe gekozen, ook op mesh. Ben benieuwd!
Yup, sluit ik me bij aan!
Grand Seiko?
Van de genoemde opties zou ik nier voor een tweede (of derde…) Panerai gaan: “too much of a good thing…” De Tintin vind ik ronduit lelijk (dan zou ik binnen jouw budget eerder een goede vintage 145.022-69 scoren of zo). De Datejust is een prima optie, maar schreeuwt voor mij niet echt ‘sportief’ en is ook wel een beetje een standaard keuze. Daar is natuurlijk een goede reden voor, maar ik vind je collectie juist zo lekker eigenzinnig. Een Zenith El Primero past daar voor mijn gevoel zeer goed tussen.
Zenith El Primero
Ik vind die TinTin wel serieus gaaf.
Goh, dat had ik niet van je verwacht
Maar de rest van je betoog snijdt hout
Primero… ook een chrono
Grt.
Waardevast = rolex
Eigen bekrompen associatie =
Get over it before its too late
Het is ook wel te sterk verwoord. Ik had haast
Ik vind de Speedmaster een van de mooiste horloges ooit, dus het is eigenlijk onzin om te zeggen dat de tintin lelijk is. Daarbij hou ik op zich wel van heftige kleuraccenten: ik vind een soccer timer met roulette dial bijvoorbeeld heerlijk ‘over the top’. Een meer weloverwogen antwoord zou zijn: ik vind de racetrack te speels voor dit horloge omdat rood/wit voor mijn gevoel teveel afsteekt bij het verder zo rustige ontwerp en zou daarom liever een ‘gewone’ Speedmaster hebben.
Eens met de redenering om niet voor de vanzelfsprekende opties te gaan.
Ik neig naar de tintin of de el primero. Ik vind de tintin eigenwijs en de lemania heeft genoeg heritage. De el primero mijn inziens een iconisch uurwerk.
Thanks voor alle input!
De El Primero zou mijn keuze zijn. Een mooie chronograaf met veel historie.