Jullie aanbevelingen voor een nieuwe aanwinst

Goedendag, Ik ben weer in de markt voor een nieuwe aanwinst. Ik heb al vele horloges gehad en heb zoals ze noemen het het “flipper virus”.

Ik ben op zoek naar een evenwichtige 3 piece collectie die een tijdje mag blijven. 2 van de 3 heb ik reeds gekozen en die wil ik voorlopig niet wegdoen.

1 Het horloge voor formele/speciale aangelegenheden. Ik draag dit horloge enkel onder een kostuum. Het betreft een vintage piece ca 1942 en het is een iwc cal83. Staal en 35mm, handopwinder

[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/915D0265-D82F-40C9-9B6A-F726E2195441_zpsbp9rdhiw.jpg.html][/URL]

2 Het horloge voor vrije tijd en vakantie. Ik heb deze afgelopen week aangeschaft. Het betreft een panerai submersible. In de (voor mij) comfortabele maat 44mm, polished bezel en tritium dial. Ik wil deze voorlopig houden.
[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/image_zps8wco9mq2.jpeg.html][/URL]

Het volgende horloge gaat waarschijnlijk wijken: Panerai pam372. Ik vind dit een heerlijk horloge. Vintage uitstraling, afleesbaarheid, precense en plexi helemaal goed. Enkel vind ik de maat van 47mm uiteindelijk toch iets te veel van het goede. Ik merk dat mijn andere panerai van 44mm voor mij veel comfortabeler is.
[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/532C8275-60E0-4065-896D-52BB895C5960_zpsnxgm9ojd.jpg.html][/URL]

Waar ben ik naar op zoek!

3 Een sportief horloge om zowel in vrije tijd als zakelijk te dragen. Wat zijn mijn voorkeuren:

• Merk , model met wat heritage
  • Maat >40mm en <47mm (persoonlijk vind ik mijn 47mm panerai pam372 iets te groot (moet denk ik wijken)
  • Kleur dial: Voorkeur voor blauwe dial of zwart/anthraciet met wat accenten
  • Materiaal: Voorkeur Staal
  • Caliber: automatisch of handopwinder / geen voorkeur
  • Waardevastheid: Gezien mijn virus is dit zeker handig
  • Indicatie prijs: Maximum van euro 6.500 (gebruikt in top staat full set geen probleem)

Kandidaten nu op de radar:

• Rolex datejust II met blue dial / 116300
  • Panerai Radiomir base dial 45mm, pam 210
  • Panerai Radiomir california dial 45mm, pam 424
  • Zenith el primero 42mm, 36000vph, light dial
  • Omega speedmaster tintin / nog nos in stickers te krijgen

Ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken

1 like

Geen foto

Van het riedeltje wat je noemt de Rolex.

http://www.wwwatches.nl/horloges/panerai/panerai-pam632-marina-logo/

Panerai 44 mm.

Eén van z’n voorwaarden is waardevastheid… :wink:

1 like

Ik zou iets anders nemen als je al een Panerai hebt dan nog een Panerai. Is toch beetje same same but different gehalte imo. Kijk een bij AWCO (google) om inspiratie op te doen in jouw prijsklasse.

Succes

El Primero lijkt me een goede aanvulling in een 3 piece collectie.

2 likes

niet mijn merk, maar zou wel een goede aanvulling zijn op je collectie.

wat een gave IWC trouwens !

El Primero. Hoef je verder niet lang over na te denken. Een DSOTM is trouwens ook een optie.

Blauwe Rolex 116622?

Ik heb zelf ook weinig met Rolex. Vind de blauwe plaat, afwerking en de maat wel top. Blijft natuurlijk wel een heel goed en waardevast horloge.

Ga ik eens bekijken. Zie ik me niet 123 in de iets zakelijkere omgeving dragen.

Simpel …

Dresser >>IWC
Diver Panerai
Chrono :

Heurer, Zenith, Breitling of

Ik heb idd voor de El Primereo gekozen 36.000 VHPS

Het lijkt mij nou juist een goed idee, als hij een Panerai wegdoet, die hij fantastisch vindt, alleen te groot, een sterk lijkend horloge te nemen in plaats daarvan, alleen kleiner.

Tudor Black bay black zal wel goed passen. Je hebt een beetje voorkeur voor vintage look.

1 like

De kuifje Speedmaster. Schijnt ook al van de hand te gaan voor meer dan de adviesprijs…, in het kader van waardevast.

Wellicht kan je eens kijken naar de Breitling SuperOcean Heritage in 46mm uitvoering. Prachtig horloge mooie afwerking, c.o.c.s. uurwerk en lijkt te passen bij je beschrijving.

En complimenten voor je andere 2 horloges!

Dat is degene die ik bedoel. Vind hem erg tof. Heb ook de 1/10 sec gezien maar vond het prijsverschil wel erg fors.

Daarom kijk ik ook sterk naar een radiomir. Base dial, zelfde look en feel maar veel comfortabeler aan de pols. Wellicht wel veel van hetzelfde dus vandaar mijn twijfel.

Gezien je voorkeur voor maat zou ik voor de Rolex of Speedy TinTin gaan. Beide sportief / casual chique te dragen.

Of gewoon dobbelen :game_die:

1 like