Jullie Baselworld favorieten?

Of moet er nog een deel aangekondigd worden? Van de rest van de Swatch groep heb ik nog niet veel gelezen van officieel nieuws en hands-on: Tissot, Certina, Hamilton… Longines hier en daar iets. Ook over de kleinere merken en andere zoals Oris lees ik weinig. Altijd maar Tudor, Rolex, Omega en Patek en dan nog wat exotischer nieuws.

Edit: Net dan toch iets van Hamilton op Watchuseek:

Ik ben benieuwd of deze Baselworld nog de opvolgers van de Sarb033/35 en de Sarb017 Alpinist komen…:confused:

1 like

De Tudor wordt mijn volgende aanwinst. Wat een ontzettend mooi horloge! De Sinn was ook gaaf, sowieso kun je daar alles passen

13 likes

Die Sinn is veel mooier hier dan op de officiële plaatjes, vooral de Lume toont wat frisser!
En dan die Tudor, elke keer als’k m zie…

Het lijkt wel een nieuwe trend, zo’n gouden/ goudkleurige kroon. :roll_eyes:

Ik vind het drie keer niks trouwens.:smirk:

Werkelijk prachtig! En helaas way (…way, WAY) out of my league.

1 like

Is het ook. Sinds Basel 2017 is bicolor weer helemaal terug - wat je er ook van vindt.

Deze mag er ook op

8 likes

Afhankelijk van de maat! :wink:

Ja, deze BMW 540Xi met 20” lichtmetaal en dan eur. 21.000 en ik koop ‘m.
:joy:

4 likes

Gaaf, maar ongetwijfeld net als de LLD geen supercompressor kast maar een normale en dan ook nog made in China.

Net zoals een Oris CHRONOris waar geen chrono uurwerk in zit…

Snap de hang naar vintage maar dit is voor grote merken wel erg makkelijk

Longines haalt zijn kasten toch niet uit China. Hamilton/Tissot etc. wel

Ik vond deze erg mooi …

7 likes

Yeps, affraid so, bij een relatief vriendelijke prijs van een Longines moet de marge wel op peil blijven.
En horloges wel de supercompressor look geven maar niet de kast. Terwijl je in China ook prima supercompressor kasten kunt laten maken, kijk maar naar de huidige kasten van het Australische OWC.

4 likes

Net als velen van jullie ben ik erg gecharmeerd van de Tudor Black Bay Fintypen-Eight, voornamelijk vanwege zijn afmetingen.

Sinds mijn eerste Rolex ben ik ontzettend fan van dit merk en naast mijn Explorer zou er een met een witte wijzerplaat niet misstaan. De Oyster Perpetual 39mm is daarom ook favoriet bij mij.

Verder vind ik de renders van de nieuwe Zenith Defy erg cool alleen is de diameter van 41mm wat minder.

6 likes

Helaas Kun je er niet in wonen, anders was het nog enigszins te doen. Maarja 5ton voor een horloge🤦🏽‍♂️

1 like

Ik vind dat uurding van de Tudor lelijk…:no_mouth:

Uurding? De wijzer? De Snowflake?

1 like

Prachtige wijzerplaat. Heel bijzonder.

Omega Apollo 8: niet tijdloos genoeg met dat geel. Verder wel erg cool dat ie met de handopwinder zo mooi plat is. En de 15 pulsations is het ook weer net niet.

Andere merken, genoeg leuks maar blijven bij mij nooit plakken dus:

1x Rolex GMT. Nee, niet de Pepsi maar lekker met dat rosegoud!
1x Tudor Black Bay 1958

Inpakken aub.

1 like