Ik heb de afgelopen jaren heel wat Seiko’s gehad (Spork, SKX009, Monsters, 6309, 7002) en sta op het punt om een Seiko Sumo aan te schaffen.
Vanwege de prijs voelt dit echter toch heel anders wat aankoop betreft dan de aankoop van bijvoorbeeld een Monster.
Mijn vraag aan jullie: is de Sumo in werkelijkheid een veel beter horloge dan bijvoorbeeld de Monster en klopt dat ook met de prijs die ervoor gevraagd wordt?
Ik heb een (blauwe) sumo gehad maar ik had hem niet nieuw gekocht en hij was voorzien van saffier.
Kwalitatief ligt hij toch wel wat stapjes hoger dan een monster of een skx oid.
Erg goed afgewerkt en zeer comfortabel door de kastvorm.
Wat ik jammer vond was de grote van de cijfers op de bezelinsert, iets te groot m.i. Yobokies levert inmiddels vervangende inserts met iets kleinere cijfers. Als ik de Sumo nog had zou ik er 1 bestellen.
Ik overweeg wel weer een sumo aan te schaffen (bij voorkeur een blauwe, als iemand er 1 heeft … :D).
De huidige nieuwprijs vind ik wel wat hoog maar dat heeft ook te maken met de slechte positie van de Euro.
Ik heb de blauwe Sumo, en ben heel erg te spreken over de zeer fraaie afwerking. Ook naast die van enkele Zwitsers. Als je ziet wat Seiko voor dat geld kan maken! De kast is ook heel fraai met deels gepolijste en deels geborstelde details. Echt een aanrader.
Ik heb geen Monster, wel een Seiko FFF mod (van Rob), kwalitatief ook goed, maar duidelijk onder het niveau van de Sumo!