Jullie ervaringen met: ... ?

Voor de vakantie een duikertje op het oog nl. … :slight_smile:

Bedankt alvast!

3 likes

Geen ervaringen mee, maar mag ik een suggestie doen? Hier zitten erg leuke modellen bij met goede specs.

https://www.bombfrog.eu/

De dienstuhr bundeswehr heeft bijvoorbeeld saffierglas en 500 meter waterdicht. Lijkt me niet verkeerd voor die prijs. En een Seiko uurwerk, zijn ook genoeg liefhebbers voor hier :wink:

3 likes

Hey thnks voor de tip :slight_smile:

Ik heb in een opwelling eens 3 stuks in 1 koop gekocht…

Voor dat geld koop je beter een Seiko SKX 007 of 009 hoor.

Slechte lume, kroon zit muurvast die draait echt staal op staal de kast in geen soepele draai maar bij het aandraaien voel je dat ie zich in de kast aan het vreten is…

Ik zou Tauchmeister lekker laten voor wat het is.

Groeten,

Noel.

2 likes

Zoals hierboven al aangegeven is, zou ik Tauchmeister ook lekker links laten liggen. Ik heb er ook wel eens over nagedacht er eentje aan te schaffen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik vond ze, toen ik er eentje in mijn handen had, een beetje bilkkerig ogen. Daarnaast vind ik ze een beetje U-boat wannabes…

1 like

Ik hoor ook veel slechte verhalen over de gebruikte uurwerken.

Ik heb er verder geen persoonlijke ervaring mee, sommige modellen zijn wel leuk voor de rpijs vind ik… maar heb t nog niet aangedurft… Ik zie altijd wel weer wat mooiers/beters…

1 like

Geen ervaring mee maar foto’s zijn welkom welke klok je op het oog hebt haha :+1:

1 like

Ik heb wel 3 x ervaring met hun zustermerk Aeromatic 1912
die uurwerkjes en glaasjes zijn perfect : hacking & handwinden ook mogelijk
voelt en ziet er behoorlijk netjes uit ( doet niet onder voor Citizen )
lederen en katoenen bandjes zijn ook ruim voldoende, mooie buckles etc.
m.i. enige minpunt de Lume = minimaal

( Tauchmeister gebruikt wat meer lume dacht ik maar ik vrees het ergste )
geen idee over de staalbanden bij Tauchmeister

1 like

Ik heb 4 Tauchmeisters, 2x quartz en 2 handwinderstjes. Ik vind ze niet verkeerd, maar op de een of andere manier zou ik ook niet zo heel snel ermee gaan zwemmen. Ik vertrouw het toch niet echt, op de een of andere manier…
Ik vind ze juist wel cool omdat ze zo lomp en groot zijn.

1 like

Eerlijk gezegd, is Tauchmeister natuurlijk een “Germasian”, maar dat doet een merk als Eichmüller (Army Watch) ook. Zo is dit horloge in 2 verschillende kastvormen onder (wat ik zelf heb geteld!) 24 merken, waaronder Deep Blue(!) uitgegeven. Bij Tauchmeister kom je overigens wel de meeste verschillende wijzerplaat/wijzer combinaties tegen en ook een aantal automaten. Ook veel verschillende kastvormen daarnaast. Kwaliteit is hoog voor z’n prijs, met òf een SII (Seiko) quartz aan boord, of een Japanse automaat. Ik vermoed Miyota. Lume is “des Seiko’s”: topklasse!`

En ze zijn ècht wel waterdicht hoor! :smile:

Hiervoor had ik een Divex, maar ik vond de oranje wijzer leuk… :blush:

En dit is dezelfde onder Deep Blue vlag!

3 likes

Keej duidelijk!! dank! :slight_smile:

mmm

ah dus die vallen er allemaal onder… keej, thnks! :slight_smile:

Dit ding is niet voor niks 1000 m WR, zit een ontzettend dikke achterwand in, geschroefde kroon, helium ventiel en worden verkocht in duikerszaken, dus wie zegt dat ze blikkerig oogt, heeft er zelf niet een los gedraaid.

2 likes

Van de getoonde modelletjes van bomfrog heb ik nog een volledig nieuwe al een jaar in de schuif liggen. Enkel is het dan weer een Prisma. Moet zeggen de lume is wel sterk maar licht niet erg lang op.
Hij loopt wél zeer nauwkeurig en is imho zeker niet slecht afgewerkt.
(edit modd: verkoop in ander topic)

Foto?