Jullie favoriete "budget" horloge

In alle 3 de prijsklasses zijn heel mooie vintage Seiko’s te vinden :+1:

Ik niet :grimacing:

6 likes

6 likes

Op dat punt ben ik het wel met je eens maar niet iedereen heeft 2500 euro en sommige mensen houden ook van afwisseling. Zelf houd ik ook van afwisseling omdat mijn kledingstijl continu veranderd en ik het leuk vind om veel horloges te hebben…

2 likes

Ik zou Vostok skippen als eerste of enige horloge. Als leuk stampertje erbij, ok.

De HKED 1963 - mechanische Chrono en mooi afgewerkt! Op het forum voor rond de 200 te vinden. Nieuw zal je afhankelijk van de invoer ook wel rond de 250 uitkomen. Laat ik ook maar even in het algemeen de Seiko 5 lijn aanhalen :smiley:

Een hamilton Khaki Field of Intra-matic? Kan je niets mis mee doen :slight_smile:
Een mooie vintage Omega Seamaster of Geneve misstaat ook nooit!

Moeilijk!
Dan denk ik aan een Yema Superman als je hem ‘gebruikt’ mag aanschaffen (650-750 EUR).

6 likes

Vostok amphibian en de casio gshock ga2100. Allebei onder de 100 euro

9 likes

Ze zijn goedkoop maar dat voel je ook imho. :upside_down_face: Maar goed, voor het geld prima natuurlijk.

Ik heb er 4. Maar wat je zegt, ze zijn 50 tot 150 euro en dat voel en zie je aan alles.

1 like

Nee gaat ook niet om het geld, maar ik had zelf op een gegeven moment best een aantal budget horloges, maar dan blijf je ook een beetje op hetzelfde afwerkingsniveau en specs zitten. Afwerkingsniveau was voor mij best een belangrijk punt.
Maar ik begrijp uit je bericht dat afwisseling voor jou dan weer belangrijk is dus dan snap ik dat je graag meerdere horloges wil hebben. :ok_hand:

Lichtgewicht, klein (voor een Gshock in ieder geval), robuust, vervangbaar (kostentechnisch), mooi design en vooral geen omkijken verder naar… < €100

12 likes

€120,-
image

$399,-

€850,- (nieuw, dus gebruikt binnen budget)

7 likes

0-250: Casio G-Shock M5610

250-500: Seiko PADI Turtle

500-750: Seiko MM200 (adviesprijs is iets hoger)

750 e.v. héél veel. Maar nu even de Marathon TSAR:

… en de nieuwe Seiko MM200

Ook belangrijk.

Zeker! Waarom niet?

5 likes

0-250

2 likes

Mijn werkpaard en budget horloge is de mini turtle
Zeer betrouwbaar ondanks de afwijking van plus min 15 sec per dag

8 likes

Deze:


Naar mijn mening een stuk leuker dan een Seiko skx

13 likes

9 likes

maar die krengen gaan wel gewoon je leven mee.
Die van mij gaat eruit trouwens, draag hem alleen op vrijdag “omdat het moet” . Ken het nou wel.

1 like

0-250?
Deze leuke meneer

3 likes

Casio!
Keuze zat, maar de F-91W (<20€) is een blijver in mijn collectie. Leuk verhaal, historische eigenaars, tof licht praktisch horloge met een fantastisch bandje. Ook ideaal als cadeau dankzij zijn zachte prijsje.
D646A968-8529-455E-9C78-87888B5060FE

Raketa
Leuke horloges met een uniek eigen ontwerp <100€. Verwacht geen top afwerking. Eigen horloge, eigen foto als voorbeeld.

CWC G10
Fantastisch echt militair field horloge. Voor velen ook geschikt als “geboortejaar-horloge”. Ze worden wat duurder, maar nog steeds vlot te vinden in de < 250€ categorie. Eigen horloge, eigen foto als voorbeeld.

Tissot Powermatic 80
Veel keuze, zowel 250-500€ als 500-750€. Je krijgt een merk met heritage en een binnenwerk met 80 uur gangreserve. Eigen ervaring met Tissot is dat ze ook een topservice bieden.

Halios
Fantastische duikhorloges met een uniek eigen, uitgesproken, ontwerp. Meestal in de categorie 500-750€ en diverse uitvoeringen mogelijk in ieders smaak… om zomaar eentje te kiezen, deze Seaworth in bronze met blue sunburst dial.

Unimatic
Minimalistische toolwatches met een uniek minimalistisch ontwerp. Met 300M WR veel horloge in de 250-500€ categorie.

Vintage
Zoveeeel leuks in elk van de categorie te vinden bij vintage horloges. Enkele jaren geleden hier nog een Tissot bumpertje gekocht. Mijn vriendin kocht afgelopen zomer een oude Junghans op de rommelmarkt voor 4€. Net voor kerst kocht ik voor haar nog een gold (20µ plated) Zenith uit de jaren 70.

Een topic zonder einde, er is zoveel leuks. Ik kan even goed genieten van de Casio, CWC of Vintage stukken dan van de stukken uit het duurdere segment.

7 likes

Welnee.
Lekker laten staan.
Wanneer mensen niet willen reageren moeten ze dat vooral niet doen.

6 likes