Jullie hulp nodig bij keuze 4daagsehorloge

Ik heb jullie hulp nodig bij de keuze welk horloge ik ga dragen bij de Nijmeegse 4daagse die volgende week dinsdag begint.

De keuze gaat tussen de Casio G-Shock Riseman en de Seiko SRP043.

De Riseman is natuurlijk hèt outdoor/activiteiten horloge bij uitstek. De hoogtemeter om mee te spelen tijdens het beklimmen van de Zevenheuvelen op de donderdag. De barometer om te zien wanneer- en of het op gaat houden met regenen, de thermometer om te checken of de lichaamstemperatuur niet te hoog oploopt. De stopwatch om te kijken of ik niet lang genoeg pauze heb gehad.
Lekker licht qua gewicht en comfortabel tijdens het wandelen.
Alarm erop om ca 3:15 uur te ontwaken.

De Seiko is natuurlijk de blikvanger voor de feestjes vooraf. Ik ben er al vanaf zaterdag om te genieten van 3 dagen vooraf feesten in de stad. Als deze niet mee gaat dan ga ik hem de hele week verschrikkelijk missen want het is een superklok.
Nadeel is dat het nog wel eens voorkomt dat met het zwaaien van je armen tijdens het lopen je pols nog wel eens tegen de arm van degene naast je komt en je dus het horloge nog wel eens stoot.
Het draagcomfort is groot maar het is wel een zware klok van ca 200 gram.

Om iedere pols één is geen optie want dat vind ik er niet uit zien. Ook moet er een polsbandje met een barcode om één van de polsen voor de controle van de 4daagse.
Daarbij komt nog dat ik op de camping slaap en liever niet één van de horloges onbewaakt in de tent achterlaat als ik de hele dag aan de wandel ben.
Ik kan ze natuurlijk beiden meenemen en één in mijn wandeltasje stoppen.

Het is heel leuk om er horloges te spotten. Vorig jaar nog twee uur lang lopen kletsen met een duitse militair die een mooie Panerai droeg. Hij bleek ook horlogefreak en zat op diverse duitse horlogefora.
Ook met een jongen gesproken die een zwart Monster droeg, bij Monsterwatches gekocht.

By the way: loopt er nog iemand van hier ook de 4daagse?

Maarten

Alleen je G-shock meenemen stadsgenoot, daar had je hem toch ook voor gekocht! De hele tijd je andere horloge in de gaten houden is niks, je moet met het lopen bezig zijn niet met de security van je Seiko :slight_smile:

Succes er mee!

G-Shock zonder enige twijfel…

Hoi Maarten,

Ik zou voor Seiko gaan.
De Seiko is gewoon mooier:)
De functies waarvoor je de Casio wil meenemen, hebben niet veel nut in Nijmegen, denk ik, je moet toch door:D.
Voor de functie van het meten van de rusttijden heb je dan de duikring.

De Casio kan je evt meenemen in het wandeltasje, maar als je niet te veel wil op hoeven letten voor evt diefstal, kan hij ook thuisblijven natuurlijk.

Misschien is het wel leuk om elke dag een pols-shotje te posten, met een stukje hoe het die dag was…

Veel succes met wandelen!!!

Met vriendelijke groet,

Herman

De Riseman

Mijn g-schock riseman gaat zometeen ook mee op vakantie 2 weken camping zwembad zee. Daar is hij prima tegen bestand

HS Schreef:

Hoi Maarten,

Ik zou voor Seiko gaan.
De functies waarvoor je de Casio wil meenemen,
hebben niet veel nut in Nijmegen, denk ik, je moet
toch door:D.
Voor de functie van het meten van de rusttijden
heb je dan de duikring.

De Casio kan je evt meenemen in het wandeltasje,
maar als je niet te veel wil op hoeven letten voor
evt diefstal, kan hij ook thuisblijven
natuurlijk.

Misschien is het wel leuk om elke dag een
pols-shotje te posten, met een stukje hoe het die
dag was…

Met vriendelijke groet,

Herman

Dat pols-shotje iedere dag gaat er hier ook komen Herman, wàt ik ook draag! :wink:
Bij voorkeur op een rust met een goed glas bier erbij. :)-D En nee, dit zakt niet naar de benen.
De duikring voor de rusttijden heb ik ook de afgelopen jaren daarvoor gebruikt en dat beviel heel goed.

Absoluut G-shock (tu)

eric128 Schreef:

De Riseman

Mijn g-schock riseman gaat zometeen ook mee op
vakantie 2 weken camping zwembad zee. Daar is hij
prima tegen bestand

Voor de vakantie na de vakantie hetzelfde dilemma maar dan neem ik er toch een paar meer mee…:wink:

Zorg er in ieder geval voor dat je het horloge af kan doen na afloop van de dagmars. Ik krijg iig mijn stalen armband niet meer over mijn hand geschoven na een tig aantal uren gelopen te hebben…Zonder twijfel geen te zwaar horloge nemen. Ieder onsje voelt na een dag als een kilo.

g-shock is hier duidelijk geschikter voor, maar ik snap dat je eigenlijk niet tegen de srp043 wil kiezen :slight_smile:

Die indruk kreeg ik ook.:wink:

beste maarten. wat dacht je van je GA100;)

arie Schreef:

beste maarten. wat dacht je van je GA100;)

Nee joh, dat ding kan toch niets? En trouwens, die doet nu dienst bij de vrouw…:wink:

ik zou voor dit soort evenementen ook de g-shock kiezen.

alle voordelen zoals genoemd, en het ziet er lekker sportief uit.

Dus de duikert:D
Je hebt toch ook nog een Monster?
Dan zou ik voor die gaan:)

Met vriendelijke groet,

Herman

Thehaguedragon Schreef:

HS Schreef:

Hoi Maarten,

Ik zou voor Seiko gaan.
De functies waarvoor je de Casio wil meenemen,
hebben niet veel nut in Nijmegen, denk ik, je
moet
toch door:D.
Voor de functie van het meten van de rusttijden
heb je dan de duikring.

De Casio kan je evt meenemen in het
wandeltasje,
maar als je niet te veel wil op hoeven letten
voor
evt diefstal, kan hij ook thuisblijven
natuurlijk.

Misschien is het wel leuk om elke dag een
pols-shotje te posten, met een stukje hoe het
die
dag was…

Met vriendelijke groet,

Herman

Dat pols-shotje iedere dag gaat er hier ook komen
Herman, wàt ik ook draag! :wink:
Bij voorkeur op een rust met een goed glas bier
erbij. :)-D En nee, dit zakt niet naar de benen.
De duikring voor de rusttijden heb ik ook de
afgelopen jaren daarvoor gebruikt en dat beviel
heel goed.

Neem er vooral eentjr die goed loopt.
Andre

Hoi, ik ga ook voor de 200 km! pfoe… nu inponeert het me al.
De Seiko is prachtig, maar ‘loopt’ na-verloop van tijd toch niet lekker meer.
Die Casio is ook meer voor de ‘actionman’ activiteiten die zou ik kiezen…denk ik.
Ik ga kiezen tussen 2 Citizen Promaster’s, 1 duiker automaat bi-colour en of een titanium chrono eco-drive.
Ook ik heb het zwaar :wink:
Groet,

Pebo5

Neem een van die Citizens! Ze zijn licht, betrouwbaar en ook goed om te zien.
Succes met het lopen jullie. Gezien mijn leeftijd (76) houd ik het Nijmeegse nu voor gezien en loop uitsluitend rondjes van 30 a 50 km, maar zeker niet meer iedere dag! Vorige zondag ‘Rondje Someren’ gelopen bij prachtig wandelweer…

Zonder enige twijfel: de G-Shock! :~ En je geeft zelf al alle argumenten om voor hem te kiezen.

Gezien het weer zou ik een duikcomputer nemen, of een horloge met een paraplu complicatie!