Jullie hulp nodig: gestolen zakhorloge Baume et Mercier van mijn opa

Vol ongeloof en adrenaline schrijf ik dit bericht. Soms is het moeilijk te blijven geloven dat de meeste mensen deugen in deze wereld…

Gisteren is er aan het begin van de avond bij mijn ouders in Elst (Gld) ingebroken. Tot groot verdriet is de brandkluis met uitsluitend bezittingen van emotionele waarde meegenomen, papieren en niet-digitale media etc. meegenomen.

Één van deze bezittingen was het zakhorloge die ik geërfd heb van mijn inmiddels overleden opa. Én een zakhorloge die mijn vader van zijn opa heeft geërfd (lees ook het verhaal hieronder).

De foto’s die ik op dit moment heb gaan over één van deze zakhorloges:

• Gouden ovaal Baume et Mercier horloge 32,5 gram bruto
  • Gouden horloge ketting 23,4 gram

Ik heb geen serienummer of type. Hier kon Baume et Mercier mij ook niet bij helpen helaas… Waarschijnlijk uit de jaren 70-80?

Bij deze loof ik 1.500,00 euro tipgeld uit voor diegene die mij leidt naar de daders en/of de inhoud van onze gestolen brandkluis.

Tips, ideeën en delen van dit bericht wordt enorm gewaardeerd! Bedankt.

Bellen/whatsapp via O6-49808443 mag ook.

===

Dit is een tastbare herinnering aan mijn grootouders en specifiek mijn opa. Dit raakt mij diep.

Als ondernemers in hart en nieren openden mijn grootouders in 1964 hun eigen zaak. Hard werken, doorzettingsvermogen en in 11 jaar geen vakantie nemen, resulteerde in een goed lopende zaak waarin klanten uit binnen- en buitenland graag kwamen genieten van hun gastvrijheid en service.

Naast het harde werken hebben zij zich altijd in weten te zetten voor lokale verenigen, zelfs tot ver na hun welverdiende pensioen.

Mijn opa, was een man in wiens aanwezigheid het aangenaam vertoeven was. Een man die nooit nee zei tegen zijn vrouw en kinderen. Hij bezat de kunst om op een spitsvondige manier, met veel humor en positiviteit, ook in tijden van tegenslag, met het leven om te gaan. Hij was vredelievend en hield erg van gezelligheid, iedereen was altijd welkom in hun huis. Hij was galant en áltijd goed gekleed, een echte gentlemen, zowel aan de buiten- als aan de binnen kant. Het zakhorloge droeg hij vaak met kerst.

Het zakhorloge is één van mijn meest waardevolle tastbare herinneringen aan mijn opa. Een voorbeeld voor zijn ondernemerschap, eindeloze doorzettingskracht en wezen van één ware heer. Ik wil het terug.

===

In de kluis zaten onder andere zaken. Mogelijk dat dit in combinatie wordt aangeboden:

• Gouden zakhorloge van het merk Baume et Mercier (geëfd van mijn opa), met gouden ketting
  • Gouden zakhorloge (Nederlands merk geloof ik)
  • Broche in een doosje met Chinese tekens
  • Verzameling van munten
  • Geboortelepel van mijn opa
  • Niet digitale opnames van familie
  • Diploma’s, verzekeringspapieren etc.
  • Antieke bijbel

De daders mogen het natuurlijk ook zelf terugbrengen (tegen beloning), maar wellicht is dat iets te naïef :slight_smile:

Afbeelding1 Afbeelding2 Afbeelding3

15 likes

Verschrikkelijk zoiets mee maken, succes bij de zoektocht.

1 like

Ik houd zeker m’n ogen open tijdens de dagelijkse verkoopsites-tour. Hopelijk kan je beroep doen op camerabeelden of dergelijke, goud wordt helaas verschrikkelijk snel omgesmolten.

2 likes

Bedankt Naut, ik vrees ook voor het ergste inderdaad…

Benieuwd of er nog meer lotgenoten zijn die een vergelijkbaar verhaal hebben meegemaakt…!

Stuur je bericht even door naar goudopkopers in de buurt. Kans is klein, maar hoop het voor je.

Verschrikkelijk en veel sterkte met verwerken. Hopelijk hebben je ouders geen letsel.

6 likes

Thanks, goede tip!

Verschrikkelijk bericht dit!
Ik hoop dat je het horloge terugkrijgt. :crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2:

1 like

Erg zeg. De wereld wordt er niet leuker op.
Dit is nog maar zwak uitgedrukt.

1 like

Iemand vond het kennelijk nodig een illegale eindejaarsbonus te halen ten koste van anderen :face_with_symbols_over_mouth:

Ik heb hier zo’n enorme hekel aan. Hoe moeilijk is het om van andermans spullen af te blijven!

Sterkte in ieder geval en ik hoop dat de gestolen spullen weer retour komen :pray:

5 likes

Je zou ze… :angry:

Ik denk inderdaad wat @Nash ook al zegt, zoveel mogelijk goudhandelaren bellen/emailen met foto’s van het horloge. En dan maar hopen dat die eerlijk genoeg zijn, omdat zij het betaalde geld niet zullen terugkrijgen van de lowlifes die bij je ouders hebben ingebroken.

Succes en sterkte!

3 likes

Sterkte

1 like

En de 1.5k is hoger dan de goudwaarden

1 like

Echt naar en verschrikkelijk nieuws,ik hoop dat je de artikelen terug krijgt.
Veel sterkte ook voor je ouders.

Ja. Ga ik jullie besparen, maar ook inclusief een gouden zakhorloge…