Jullie mening aub

TW steel vind ik persoonlijk dan weer niks…

Maken een copy van mijn U-Boat. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik vindt het wel een mooi merk maar dan alleen de meisterstuck serie.
Het getoonde horloge straalt weinig klasse uit naar mijn idee en zeker niet voor 2000 euro.
Maar ja, zoveel horloges en zoveel smaken.

groetjes Lenno

2 likes

Plaat lijkt me druk en niet erg goed afleesbaar, de lugs lijken me nogal aan de maat en de afstand tussen band en kast is ook vrij groot.

Ik zou voor 2000e iets anders kopen of doorsparen.

1 like

Geef maar voorbeelden… :sunglasses:

Met plaatjes hé, om het leuk te houden.

Zie mijn criteria…

Tja. Met het merk is op zich niets mis.
Wellicht betaal je iets teveel voor de naam, maar ze maken prima horloges.
Maar… dit exemplaar zou ik laten liggen. Ik kan er niets aan ontdekken waardoor ik het horloge zou aanschaffen.
Voor €2000 is een hoop mooi spul te koop
Maar zoveel leden, zoveel meningen. Uiteindelijk moet je kopen wat je zelf mooi vindt.

1 like

Ja omega is echt een aanrader!!!

Je laatste criterium (ingelegde kroon) beperkt je voor zover ik weet tot Cartier en Montblanc. Als je dit laat vallen heb je mogelijkheden te over. Kijk eens bij Bruno Söhnle (de Corpus heb ik zelf) en Mühle Glashutte bijvoobeeld.

1 like

Wel dat vind ik nu ook van Rolex… je betaald de naam bij.

Ok zal hier net zo zijn, maar ik twijfel inderdaad om het model…

Het merk is prima, maar een Nicolas Rieussec zit er niet in… :wink:

Niet onaardig, maar zeker geen €2000 waard. Zo aardig ook weer niet.

De kroon kan ik laten voor wat het is, maar was een leuk detail, maar geen must.

Zal eens gaan googelen…

De ML pontos time reserve staat ook nog tussen mijn verlanglijstje op chrono24. :wink:

1500 euro dan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je hebt absoluut gelijk met je opmerking over Rolex. Prijzen zijn op dit moment absurd hoog, maar goed ze snappen daar hoe marktwerking in elkaar zit. :grinning:
Ik zou met dit budget kijken naar Tudor (2e hands) of Oris.
Met de criteria in je eerste post, kun je een hoop kanten op,

1 like

Seiko SARX033/035? Iets uit de Longines Master collectie?

Als die voor jou alles heeft, dan is het goed toch!
Mijn smaak is het niet.

1 like

Ik vind dat altijd een vreemd argument. Zeker gezien het feit dat de horlogetak van Montblanc ontstaan is uit Minerva, inclusief productiemateriaal en mensen. Een merk met een mooie historie. Enkel een andere naam nu, maar dat is zoals altijd alleen marketing. Montblanc maakt in z’n segment mooie dingen en ook vaak knappe uurwerken. Niets mis mee.

Ik vind overigens het getoonde horloge niet bepaald een schoonheid, maar smaken verschillen natuurlijk.

2 likes

Zet je even schrap.
Daar komt ie;

Ik vind m spuug- en spuuglelijk

2 likes

Montblanc gaat inderdaad de goede kant op, ze hebben daar inderdaad de expertise voor.

Dit model heeft een ingekochte Sellita SW200-1 als uurwerk, daar zit dus weinig van deze nieuwe expertise in :wink:.

1 like

Precies dat en je smaak niet door anderen laten bepalen! :wink:

2 likes

Wat doet de mening van een ander ertoe?
Als je hem mooi vind en kunt kopen waarom niet? MB is een gevestigde naam en ik verwacht dat ze ook een kwaliteitshorloge kunnen leveren.

Edit: Jullie is met dubbel l

1 like

Nog naar mijn mening leuke Montblanc voor prima prijs…

1 like