Weer eens een vraagje, deze keer voor de bulova kenners.
Ik heb al gehoord en wat research gedaan naar de accutron en hoe deze werkt. De meeste zijn vol lof over deze modellen en ik vind de techniek echt prachtig.
Nu vroeg ik me af hoe dit merk het voor de rest doet, hoe zijn de ‘gewone’ quartzen en hun automaten.
Ik vraag me dit af omdat ze veel mooie modellen hebben voor een heel redelijke prijs.
Ik zie dat de veel quartzen een miyota binnenwerk hebben maar dat de waterdichtheid niet altijd erg top is en ook regelmatig gewoon mineraalglas.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zo ja wat vinden jullie ervan?
Alvast bedankt om te lezen
Ik heb de Jet Star 96B414. Met goed zoeken voor met onder de €300 te vinden. En ben echt enorm content hiermee. Dankzij deze is de liefde voor quartz horloges weer in volle bloei. Saffier glas, heerlijk zittende lederen band en blijft vanwege de vele schittelingen en lichtinvallen boeien met verschillende kleuren. Voor het geld kun je geen buil vallen aan deze horloges.
De waterdichtheid daar heb ik geen idee van. Deze Jet Star heeft een beperkte dichtheid van 5atm (‘douchedicht’) maar dat is voor mij geen probleem. De enige keer dat het horloge nat wordt is in de regen. In de douche/bad gaan de horloges uit en bij het zwemmen maak ik vanwege de data gebruik van mijn zwemhorloge.
Thanks voor de info, ik denk dat ik me soms een beetje ‘blind staar’ ivm de waterdichtheid. Mijn horloge’s komen ook alleen maar maximum met regen in contact dus heeft het voor mij eigenlijk ook niet veel belang . Ja ze maken echt leuke modellen en voor een goede prijs dermee dat ik me het afvroeg thanks voor de inbreng
Bulova is sinds 2008 onderdeel/eigendom van de Citizen watch group. Daarvoor had het een nauwe samenwerking.
Beide merken hebben hun sporen op zich wel verdiend in historisch oogpunt.
Vooral de sweeping seconden wijzer is must voor het oog. Je zou denken dat het een hi-beat automatisch uurwerk is.
Met de nauwkeurigheid zit het wel snor bij Bulova. Sommige Precisionisten hebben minder dan 1 seconde afwijking per maand.
Eens in de 2 of 3 jaar een nieuwe knoopcel batterij verwisselen en klaar is kees.
Ik heb zelf een Oceanographer re-issue, met een Miyota-uurwerk (8203), ben er zeer tevreden mee. Afwerking is goed, stalen band is prima, glas is geloof ik saffier en hij loopt strak.
Ik heb zelf een Lunar Pilot en een Computron, echt prima horloges! Dat in de mechanische horloges Citizen/Miyota-uurwerk zitten is logisch, aangezien Bulova eigendom is van de Citizen-groep.
Dat zijn er inderderdaad zeer mooie thanks voor de info en inderdaad een mooie techniek. Een knoopcel baterij is dus iets totaal anders dan een gewone baterij?
Kan een gewone AD dit dan vervangen denk je?
Alleen de formaat is groter maar het is een standaard batterij.
Natuurlijk kan je dat laten doen.maar zèlf doen is altijd goedkoper en leuk om te oefenen.