Jullie mening gevraagd: is goud leeftijdgebonden?

Goud staat absoluut niet bij mijn bleke huid. Bij een hindoestaanse vriendin staat het schitterend.

Ik draag al vanaf een jaar of 16 ook gouden (vergulde) horloges. Maar wel altijd met leren band. Gouden banden is niet mijn smaak. Sindsdien zijn er zeker een stuk of 10 in deze kleur bijgekomen, 1 volledig goud, de rest verguld.
Het moet natuurlijk wel bij de outfit passen.

Groeten,

Martin

Het hangt van de persoon af die hem draagt. Ik ken mensen bij wie goud gewoon niet ‘staat’. Maar alles is een kwestie van smaak en daar valt genoeg over te twisten. :wink:

Ik vind het niet leeftijd gebonden maar vooral de $$ kostprijs.
En vaak na enige jaren krijg je bij verkoop soms enkel de handelswaarde van het goud terug.

Bij jongere mensen zal je vlug denken dat het een verguld uurwerk is.

Heel spijtig vind ik dan wel het weinig zichtbare verschil tss chroom of metaal en witgoud of platina.

Dan nog het liefst uurwerk + armband beiden in goud.

Zo! wat een reacties zeg! Allemaal hartelijk bedankt.

Ik bedenk me wel dat ik iets meer info had kunnen geven. Ik ben 18, volgende week 19 en hield in eerste instantie niet van goud mar zag toen de seiko srx004.

http://www.motortrivia.com/section-new-product/0025-seiko/SRX004P1-dial-2.jpg

Deze vond ik wel erg mooi en had ook al eerder zitten twijfelen over een rose gouden Velatura (degene die heirboven getoond werd) maar ben uiteindelijk voor de stalen velatura met zwarte schakels in de band gegaan en bevalt me super.

Overigens vind ik geelgoud wel erg ‘ouderwets’ ogen en vintage is absoluut niet mijn ding.