Jullie mening gevraagd: is goud leeftijdgebonden?

Goedendag,

Eigenlijk spreekt de titel al boekdelen: vinden jullie goud leeftijdgebonden? Graag jullie antwoord met motivering.

mvg Martjan

Je bedoelt voor wat oudere mensen? Ik vind van niet. Het is wel smaakgebonden, ik vind het vaak niet mooi. Er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen! (Ik ben overigens 22)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik vind iig deels van wel, maar vind het ook afhankelijk van het model.

Sommige gouden horloges kunnen op alle leeftijden op bepaalde plekken… Brrrrrr,.

Maar een nette gouden Cal.89 is prachtig maar wel aan een pols van iemand die al een beetje leeftijdservaring heeft.

Blijft persoonlijk natuurlijk maar ik vind een gouden horloge bij iemand onder de dertig écht geen gezicht…

ik ga mee met Bidle. Soms kan het bij een jong persoon zeker maar hangt echt van de plek doe hoeveelheid goud af… ik ben er nog niet aan toe (ja, witgouden sub… wie niet :))

De voor een buitenstaander zichtbare prijs van een horloge moet overeenstemmen met bepaalde algemeen geldende vooroordelen.

Iemand beneden een bepaalde leeftijd die een gouden dresswatch draagt:
Heeft deze geerfd, gekregen als afstudeerkado etc.

Iemand beneden een bepaalde leeftijd die een gouden Daytona draagt:
Heeft deze geerfd, gekregen (al minder waarschijnlijk), is er niet eerlijk aangekomen (of in ieder geval aan het geld waarmee deze is aangeschaft), of het is een neppert.

Met bovenstaande wil ik iets zeggen over bestaande vooroordelen.
Niet of het wel of niet “kan”.

nu nog twee algemeenheden (die uiteraard niet altijd opgaan).
1.jongere mensen vaak de voorkeur geven aan wat sportievere klokken. Deze zijn over het algemeen niet van goud.

2.jongere mensen hebben vaak minder te besteden. Eenzelfde klok in goud kost meer dan in staal. Bovendien, vaak is de gouden klok een secundair horloge (dresswatch) en de daily beater een stalen klok. Een tweede horloge koop je ook pas als er geld voor is.

3 redenen dus waarom goud leeftijdsgebonden is:

1. De mening van de omgeving;
  2. De eigen smaak;
  3. De financiele mogelijkheden.

gr.
Han

Ook een kwestie van (goede) smaak.
Zoals wij allen weten, stijl en smaak is niet te koop.
Persoonlijk heb ik helemaal niets van/met goud, behalve een trouwring.
Echter, mijn vrouw en ik hebben deze de dag na de huwelijksvoltrekking
opgeborgen. Geen idee meer waar precies.
Wit goud en platina vind ik wel acceptabel. Het lijkt n.l. niet op goud.:smiley:

Edoch, ieder z’n meug.

Gr,

Lone Ryder

P.s.

Mijn vrouw heeft wel veel gouden sieraden. Vooral combi’s van drie kleuren
in één sieraad in setjes van halsketting , oorringen en armband.
Draagt ze al heel lang niet meer. Ik hoop wel dat zij weet waar die zijn
opgeborgen.

Als ik jouw post lees zou iemand met een gouden horloge geen goede smaak hebben…
Gelukkig maar dat smaak iets persoonlijks is;)

Bidle Schreef:

Ik vind iig deels van wel, maar vind het ook
afhankelijk van het model.

Sommige gouden horloges kunnen op alle leeftijden
op bepaalde plekken… Brrrrrr,.

Maar een nette gouden Cal.89 is prachtig maar wel
aan een pols van iemand die al een beetje
leeftijdservaring heeft.

Ik voel me helemaal begrepen Bidle!!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,262868

Groet,

Mark

Zelf vind ik de meeste gouden horloges niet ech passen bij mensen van mijn leeftijd (19 jaar) maar er zijn uitzonderingen, de seiko srh006p1 vind ik bijvoorbeeld erg mooi… Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het goud niet direct overheersend lijkt.

foto even van het web gejat

MasterM Schreef:

Bidle Schreef:

Ik vind iig deels van wel, maar vind het ook
afhankelijk van het model.

Sommige gouden horloges kunnen op alle
leeftijden
op bepaalde plekken… Brrrrrr,.

Maar een nette gouden Cal.89 is prachtig maar
wel
aan een pols van iemand die al een beetje
leeftijdservaring heeft.

Ik voel me helemaal begrepen Bidle!!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,262868

Groet,

Mark

Zie mijn reactie op je topic!! Helemaal goed!

Mijn beste,

Een horloge met een goud(kleurige) kast is over het algemeen genomen niet echt mijn smaak.
Doch er zijn best een aantal horloges die ik juist in het goud, fraaier / stijlvoller vind dan bijvoorbeeld staal.
De vorm, de leeftijd, en de complicaties van een horloge, moeten mij immers wat zeggen.
Het moet iets los maken in mij, ik wil er een gevoelsmatige associatie mee hebben.

Overigens met de leeftijd van de drager(ster) heeft het voor mij niets te maken!!

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Waarschijnlijk wel, maar het is ook een modeverschijnsel.

Ikzelf heb er geen probleem mee een gouden horloge te dragen. Maar ik heb er wel niet veel :sunglasses: (2 om correct te zijn, en vintage …)

18 overigens …

Neen. Ik vind het erg afhangen van de persoonlijke situatie en stijl. Tuurlijk kijk ik ook op van een jochie met gouden klok. Maar wat subtiele bi-color lijntjes, kunnen best sierlijk staan.

Wel vind ik het over 't algemeen dat goud bij de wat ‘oudere’ garde past. Draag daarom voornamelijk staal. Maar vind dat goud erg mooi kan zijn (met name rose). Zo heb ik wat gouden horloges, pennen en zelfs vroeger op de basisschool een 14k vergulde bril gehad. Was minder allegisch en titanium was duurder dan goud :P.

dan heb je ook nog het verschil tussen geel en rose goud.
In de vintage tijd 30-40 jaar geleden was bijna alles geelgoud.
Ik heb nog een vol gouden Certina, geerfd van mijn vader en een hele mooie Weil, ook geel goud.
De modernere klokjes zijn tegenwoordig rose goud wat ik toch wel mooier vindt en misschien minder leeftijdsgebonden.

Ten eerste moet je dragen waar je jezelf het lekkerst bij voelt.

Maar je stelt je vraag natuurlijk niet voor niets!

Ik vind rosé gouden horloges best mooi een tijd geleden hier een roségouden daytona gezien met een wijzerplaat om van te kwijlen.

Maar persoonlijk zou ik geen goud willen hebben
ik vind ze mooi om te zien in de etalageruit maar het is weer hele andere koek als je zo,n horloge eens past om te kijken of het iets voor je is.

En geelgoud vind ik persoonlijk niets het moet wel heel keurig gedaan zijn wil ik daar voor gaan.

Kortom of het leeftijdsgebonden is ik vind van wel.

Succes met je keuze.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Helemaal niet. Goud is er in vele soorten en maten; het hangt meer af van het soort horloge en het soort goud (witgoud vs rose om maar eens wat te noemen).
En dan nog; over smaak valt niet te twisten :smiley:

Groet
Mark

Mwah, ik vind het niet leeftijdsgebonden. Wèl vind ik het typegebonden.
Een surinaamse jongen op mijn werk, type rapper, draagt, los op de pols, een dikke, gouden blingbling chrono van Michael Kors.
Deze staat hem als geen ander en bij hem vind ik het een mooie klok.

Zelf heb ik absoluut niets met gouden horloges, hoewel ik roségoud steeds mooier begin te vinden zoals bijvoorbeeld bij die Velatura hierboven.

Als eerste moet je gewoon dragen wat jij mooi vind en lak hebben aan andere mensen en hun regeltjes.
Er zijn zeer veel gouden horloges die bij alle leeftijdscategorien passen.
Ik heb zelf deze Casio en die is zeker niet dressy of voor “belegen” heren.

Deze Giez 1100B is ook errug mooi en sportief.