Ik denk er over na om de CASIO EDIFICE ECB-500DC-1AER te halen.
Ik twijfel nog erg over dit horloge. Ik zit nog met vragen zoals:
-Heb je veel licht nodig om het horloge te laten draaien?
-Hoe lang gaat de batterij mee aangezien het een solar is?
-Komen er makkelijk krassen op?
Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met dit horloge en mij hierbij kunnen helpen.
Nog even een foto voor de liefhebbers.
Alvast bedankt!
Beste, ik heb een keer een soortgelijke casio edifice gehad, ik kan er maar een ding over zeggen, niet doen. Nadat ik deze gekocht had zat er na 5 dagen al vocht in de behuizing. Terug gestuurd, vervanger gekregen en deze had precies hetzelfde. Mijn advies. Spaar nog even door, en voor een paar 10tjes meer kan je beter een Seiko sportura kopen. Kwa looks redelijk het zelfde, alleen dan kwalitatief stukken beter. Casio moet het gewoon bij rekenmachines houden.
[quote=“AlfaHendrik, post:1, topic:106303”]
-Heb je veel licht nodig om het horloge te laten draaien?
-Hoe lang gaat de batterij mee aangezien het een solar is? [/quote]
Je hebt “genoeg” licht nodig. Voor een lange levensduur moet je voorkomen de batterij (accu eigenlijk) te diepontladen. Het is niet moeilijk om je horloge genoeg licht te geven, maar er zijn volksstammen die hun horloge in de la bewaren en lange mouwen over het horloge dragen. Dan gaat het niet zo lang goed. Af en toe een dagje bij het raam (maar niet in de rechtstreekse zomerzon) leggen dan, en de ladingsindicator elke week even checken. Dan kan hij wel tot 20 jaar mee. Zo’n accu is prima te vervangen overigens, wel iets duurder dan een gewone batterij.
Ik heb zelf geen ervaring met de coating van Edifice. Maar over het algemeen heeft zwarte coating niet het eeuwige leven. Waarschijnlijk is het IP of PVD coating, en geen DLC (diamond like coating). Verder maakt Casio prima horloges.
Ik zag die korte wijzers en dacht: even de maat googlen. Die is een enorme 48mm! Wat is je polsmaat?
Hier een 46.2mm op een 17.5cm pols. Het wat vervormd door de brandpuntsafstand maar geeft een idee. No way dat ik dat zou dragen maar misschien zoek je dat wel.
Ik zou ook beter voor Seiko solar gaan.
Zijn waterdicht, hebben het relatief krasvrije Hardlex glas
en de solar uurwerken zijn bijzonder betrouwbaar.
Een condensator, dus waar de stroom in wordt opgeslagen
in ± 10 jaar vervangen.
Als je het horloge niet draagt, leg hem af en toe in de vensterbank
maar doorgaans hebben ze een gang reserve van minstens een half jaar.
Succes!
PS
Er staat in het marktgedeelte en prima solar diver te koop
Wanneer ontploft het daar zo’n beetje?
Onmiddellijk een vlucht boeken lijkt mij geen overbodige luxe
Tenzij je persoonlijke bescherming hebt van DB, maar dat lijkt me uitgesloten.
Het waait wel weer over denk ik, maar neemt niet weg dat er flink wat mis is.
Gelukkig is het weer altijd goed, weet ik nog van de tijd dat ik tijdelijk op St. Maarten was gestationeerd, hoofdzakelijk om stempels te zetten op nl gov pakketten
Wist wel wat er in zat maarrrrrrrrrrrr vrienden zijn vrienden
Er is al decennia iets mis en dat moeten ze nu oplossen. Je kunt niet alleen maar consumeren en niet produceren. Er zal dus een omslag moeten komen. Hopelijk zal deze crisis een aanzet zijn voor die omslag. Maar verder is het hier goed toeven. De soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend. In omringende landen is het wat dat betreft een stuk slechter gesteld.
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Ik weet dat Nederland de onafhankelijkheid er door gedrukt heeft en Suriname heeft achter gelaten zonder behoorlijk bestuur en zonder infrastructuur. Verder een potje van een paar miljard aan ontwikkelingshulp waar je als Nederland dan bepaalt aan wat en wie dat wordt uitgegeven maken het compleet.
Nee hoor. De rol van Nederland in het geheel verdient niet de schoonheidsprijs.