Jullie mening over deze 2 Yacht-Masters (en nog 2 andere Rolex modellen)

Ook een beetje mijn gedachten v.w.b. de YM, vandaar ook de twijfel…

Grt. Marco

Thks !
Die OP vind ik wat oubollig en die Explorer een sieraad.
Vraag me af of hij toch niet iets te klein is.
Passen is anders dan dragen.

1 like

Lugholes vind ik zelf een deel van de charme van een Rolex. Het ziet er niet uit, maar is enorm praktisch - net als de cyclops. :slight_smile: Deze heeft beide “kwalen” en zou ze geen van beiden willen missen.

4 likes

Aangezien je een moderne rolex hebt kan het zomaar zijn dat een dure 16750 nog wel eens kon gaan tegenvallen…

Rhodium YM zou mijn voorkeur hebben

1 like

En weer een punt gemaakt waardoor ik blijf twijfelen… Ik ben m.n. bang dat de band t.o.v. de enorm fijne, comfortabele band van de 116710LN “minder” zal zijn.

Grt. Marco

Blijf dat vergrootglas lelijk vinden

Mr party-pooper has arrived! :smile: Laat 's zien hoe het wel moet, op een van je eigen horloges…?

2 likes

Zo iets misschien?

Is mij ook gebeurt, met name door de band. Je raakt helaas verwend als je een moderne gewend bent

Daarom voor een moderne polar gegaan uiteindelijk

1 like

Dat snap ik Erik, maar laat ik die 216570 nou net 2 mm. te groot vinden, ook qua L2L. Ik heb net afscheid genomen van alles >40 mm… Anders was ik al lang naar Zuid Limburg gereden om die van jouw op te pikken…

Jij al een beslissing over een nieuwe aanwinst genomen?

Grt. Marco

1 like

Ik heb de blauwe OP in de bestelling. Vind ik iets sprekender dan de (ook zeer fraaie) Rodium.

3 likes

Ik ben er nog niet uit, maar ben uiteindelijk toch maar verder gaan kijken dan alleen de sportmodellen, want de sub is in de prijsklasse gewoon nauwelijks te verslaan.

Ik ben me nu op een 41mm DJ aan het oriënteren. Toch typisch rolex, maar heel anders dan de sportmodellen. Daar is trouwens sinds dit jaar ook een prachtige rhodium variant van…

Zelf vrijdag deze gepast:

3 likes

Ik zou gaan voor de Polar. Ik heb ook precies degene die je beschrijft en is top. Is wat meer under-the-radar / minder herkenbaar als Rolex (beter voor in de winkel wellicht) en los daarvan een zeer prettig horloge. De band (mijne heeft geen rek, is als nieuw) is super en doet wmb niet onder qua comfort voor de moderne band (ook gehad). Sterker nog, ik vind deze prettiger dragen (minder dik/zwaar).

De groeten:

7 likes

Jij leidt aan hetzelfde als ik momenteel: keuzestress…

Wat een luxeprobleem…

Grt. Marco

1 like

Ik heb ook lang getwijfeld tussen de Explorer II Polar en de OP 114300 Rhodium.

Het is zoals je weet de Explorer II Polar geworden zonder lugholes en 3186 uurwerk. Prachtig horloge en blij met de keuze.
De doorslag was de GMT functie, de sportievere look en het ontbreken van wit in mijn collectie.
Voor 5000 te vinden als full set en waardevast.
Maar de volgende zal mogelijk een 114300 in blauw of dark rhodium worden.

Beiden vind ik dus super. Ik werd laatst wel geattendeerd op het enige minpuntje van de 114300(voor zover het een minpunt is), en dat zijn de dikkere markers op de 3, 6 en 9.

De Yachtmaster heeft voor mij een te bling bling band en de bezel spreekt mij niet zo aan.

Succes met je keuze…die is altijd goed!8

1 like

Oké, enkele conclusies aan het eind van de dag:

allereerst: ik ben er nog niet uit…

maar:

YM dark rhodium brengt weinig enthousiasme op gang => valt eigenlijk af

YM blauw geeft gemengde reacties, love or hate heb ik het idee => enkele waardevolle reacties gehad met nuanceringen die me aan het denken hebben gezet (en dat betekent niet dat deze is afgevallen); dat Van Schaften 'm al sinds november vorig jaar heeft en al een prijsverlaging heeft gedaan is ook niet stimulerend…

OP 114300 Rhodium geeft ook gemengde reacties maar blijkt wat minder uitgesproken en meer allemansvriend

Explorer II heeft inmiddels toch wel een beetje m’n voorkeur maar, als geschreven, moeilijk te vinden in de door mij gewenste uitvoering. Ook ben ik een beetje bang de band minderwaardig te vinden t.o.v. mijn huidige GMT - Master II 116710LN.

De opmerking van meerdere kanten dat ik nu een “moderne” Rolex gewend ben vind ik waardevol en duwt me richting een tweede moderne Rolex, bijv. een Sub Hulk of GMT BLNR. Echter, groen vind ik moeilijk te combineren met vrije tijdskleding en nog een moderne GMT, weliswaar zwart/blauw, naast de 116710LN…??

Ook een Daytona is vandaag al meerdere x aangeklikt op www…maar die prijzen…pfffff…
Ook lijken de schroefpushers me in verhouding aan de grote kant hetgeen me afgelopen dinsdag in de etalage bij S & C opviel.

Tot slot: nieuwe Air - King en Milgauss vallen af omdat die te hoog op de pols liggen door de dikke kast.

Alle reageerders reuze bedankt voor jullie waardevolle adviezen! IK ga er eens een nacht over slapen…

Grt. Marco

1 like

vind het wel mee vallen.

1 like

Hoi Menno,

Bedankt voor je moeite om een foto te plaatsen. Echter, ik heb gepast bij S & C en kwam tot een andere conclusie.

Helaas, want een Milgauss spreekt me zeker aan maar valt daardoor echt af (aan de andere kant, gelukkig maar anders zou ik nog meer hebben om uit te kiezen…).

Welterusten allemaal,

Marco

1 like

Mooi topic. Ben zelf een nieuwe grail aan het ontwikkelen en een witte Explorer staat op de shortlist. Een aantal hier genoemde redenen: minder opvallend als Rolex, sportieve moderne klok en nog geen wit in de collectie, waardevast, etc. zijn van belang.
Is het de bedoeling @emveezet om het horloge ook veel te gaan dragen ?
De kans dat ik er te zuinig op zou zijn is aanwezig.
Verder leer ik een hoop van jouw afwegingen en hardop getwijfel.
Overigens had ik een OP tot dusver nog niet overwogen.

Na enkele dagen bedenktijd en huiswerk doen, dus veel op www, is mijn besluit zojuist genomen en het grootste bedrag ooit wat ik voor een horloge heb betaald overgemaakt.

De tweede Rolex hoop ik maandag a.s. op te gaan halen. Om het nog spannender te maken: geen van de besproken Rolex modellen is het geworden… Tsja, keuzes, keuzes, keuzes…

Binnenkort een n.a. topic.

Gezien het grote bedrag wat zojuist is overgemaakt en de diverse renovatieprojecten in en rondom de woning is er nog een KEIharde beslissing genomen: er gaat ook weer iets vertrekken, namelijk deze (polo blijft):

Oef, doet nu al zeer…

Grt. Marco

3 likes