Jullie mening over deze 2 Yacht-Masters (en nog 2 andere Rolex modellen)

Hallo horlogevrienden,

Ik denk na (en zoek uren op www) over een tweede Rolex. Echter, welk model? Ik twijfel ernstig tussen de Explorer II Polar, OP 114300 Rhodium of dus een Yacht-Master. Ja, ik weet het, niet direct vergelijkbaar maar moet ik jullie dat nog uitleggen als je twijfelt?

Probleem bij de Explorer is: vind maar eens een mooie zonder lugholes, met SEL, D + P en superluminova voor een acceptabele prijs…in Nederland.

Deze twee Yacht-Masters hebben ook mijn aandacht:

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1181009596-rolex-yachtmaster-116622-rhodium-dial.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=11

Ziet iemand hier iets verdachts? Ik acht mezelf te weinig kenner om zomaar een afspraak met deze, wellicht te goeder trouw, particulier te maken.

Of deze:

http://www.vanschaftenhorloges.nl/horloges/rolex-yacht-master-116622/

Sorry, ik heb het zeker 5 x geprobeerd maar krijg alleen de link geplaatst…graag even klikken dan maar.

Als je moet kiezen welke Yacht-Master zou het worden of toch 1 van de andere 2 en zoja welke? Mocht het de blauwe YM worden, gaat mijn Monaco WW naar het blauwe deel alhier want qua kleurstelling teveel overlap.

Mijn twijfel is duidelijk denk ik…

Tenslotte, mocht iemand 1 van de besproken horloges hebben en willen verkopen: graag p.b.!

Alvast bedankt en fijne zondag verder!

Grt. Marco

Dat is een winner wat mij betreft.
Ramon mailtje sturen en ready is kees.

1 like

De blauwe Yachtmaster is erg mooi. Mijn collega heeft deze uitvoering. Ik denk alleen dat de bezel snel kan beschadigen.

1 like

Ja, daar is al het nodige over geschreven en bekend hier op HF maar evengoed bedankt! Ik neem dat zeker mee in m’n overweging en kijk mede daarom ook naar de OP 114300.

Grt. Marco

Mooie bandaanzet, dat stoort me altijd aan de oude YM.
Hee fraai model is het. Geen idee trouwens of die platen los te bestellen zijn. De platina plaat is ook mooi, maar is vrij duur om naderhand los te kopen.
Laat je niet van de wijs brengen dat die lunette te kwetsbaar zou zijn. dat valt in de praktijk heel erg mee namelijk.

2 likes

De bezel van de YM is geen issue.

Toch denk ik dat de looks van een YM na verloop van tijd gaan vervelen…
Dit is een aardige manier van omschrijven dat ik het een ronduit lelijk horloge vind.

Dan deze…

Wat een bjoety , tijdloos design , vooral het kroontje op 12 uur is een nice touch.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik zeg halen die O.P 114300

6 likes

Een yachtmaster die 10 jaar lang als beater gebruikt is:
Zoals te zien ja de lunette nog heel gaaf, terwijl de kast en band bijna mat geworden zijn.

3 likes

Hoi Marco,

De blauwe Yacht-Master heeft voor mij de WOW-factor! Niet mijn ding, maar wel heel cool. Die valt alleen enorm op (glimmende band, bezel, super sunburst wijzerplaat). In een bredere collectie kan dat prima.

Als “1 watch” zou het de OP39 in rhodium zijn; sportief, ingetogen, praktisch.

2 likes

Ja, daar ben ik me van bewust en dat houdt me dus ook een beetje tegen. Tijdens het werk zou ik deze YM sowieso niet dragen. Ik denk dat de dark rhodium YM wat minder opvallend is dan de blauwe.

Grt. Marco

1 like

Hangt van je werk af, maar vooral van jezelf denk ik.

Ik ben op m’n werk ook terughoudend maar dat zit denk ik vooral tussen mijn eigen oren😏

Kan me er dus wel iets bij voorstellen…

Maar in je vrije tijd is die YM wel super gaaf

1 like

Helaas komen er in de winkel(optiek)keten waar ik werk nog wel eens mensen binnen met een mes of pistool met het verzoek de kassa en kluis te openen (dit is geen grap, meerdere x gebeurd het laatste jaar). Het laat zich raden wat hun volgende verzoek wordt als ze de Rolex bij mij om de pols zien.

Wat dat betreft heb ik respect voor @lasteraar die gewoon z’n Rolex omdoet in z’n eigen bedrijf (voor diegene die het niet weten/snappen: hij is net als ik gediplomeerd opticien).

Grt. Marco

2 likes

Begrijp ik nu nog beter.

In dat geval is, off topic, Grand Seiko ook een mooie keuze. Geweldig fraai gemaakt, maar geen klant die “ziet” dat 'ie “teveel betaalt” en geen dief die het opvalt. Intussen geniet jij er intens van :wink:

Maar dat was je vraag niet. Als 'ie om gaat naar je werk lijkt het dat je je het prettigste voelt met de OP

2 likes

Heel erg mee eens. 95% van de mensheid ziet, in tegenstelling tot je auto, niets maar toch.
Ik draag op werk terughoudend en ben daarom ook nog huiverig voor de “dikke” Rolex.
En voor mezelf, klinkt heel kinderachtig, maar het geeft me een speciaal gevoel.
Op een belangrijke dag, de belachelijk dure klok om, geeft een gevoel van ongekende luxe
en voelt gewoon heerlijk. De kwaliteit straalt dan ook een beetje op jezelf af.
Noblesse oblige. Zonder dat het patserig wordt.

Maarreh die Explorer vind ik wel heel erg mooi en kan voor niet-dikkerd door.

Is het exacte type wat je zoekt zo zeldzaam dan ?

3 likes

Explorer II 16570:

• wit (Polar)
  • geen lugholes
  • SEL
  • D + P
  • superluminova (swiss made op plaat)
  • NL, b.v.k. via HF of goed bekend staande handelaar

Kleen heeft er 1 maar zonder papieren en deze handelaar staat hier als niet al te best bekend… Horloge zou wel april jl. service hebben gehad.

Grt. Marco

Is dit noodzakelijk? Als het je gaat om het passen van het horloge mag je die van mij gerust een keer komen passen. Ik heb precies de versie die je zoekt. PB me in dat geval even.

De blauwe Yachtmaster vind ik te druk door de rode accenten en de paarsige kleur van de dial. De rhodium versie vind ik wat saai ogen omdat de dial minder contrast kent.

De OP in diezelfde kleur vind ik geweldig.

1 like

Vast een domme vraag maar wat is SEL ?
En waarom geen lugholes ?

1 like

Ik dacht Solid End Links.

1 like

Lugholes vind ik lelijk(er)…

Ronald @Ronald heeft inmiddels de “domme” vraag beantwoord waarvoor dank!

De enige “domme” vraag die bestaat is de vraag die niet gesteld wordt en waardoor je “dom” blijft…

Grt. Marco

2 likes

Dat doet mij denken aan het mooie woord : Epibreren :slight_smile:

Ik ben benieuwd wat het gaat worden @emveezet

3 likes

Ik vind de blauwe YM echt prachtig, dat zou dan ook mijn keuze zijn.

1 like