Jullie mening over deze Omega dial?

Dan wijs je op de eBay veiling en doe je hem een scherp aanbod…

1 like

Ok. Ik heb me nooit verdiept in dit type en weet niet wat de gangbare prijs is, maar gebaseerd op de staat en de ebay veiling die ik linkte, zou ik em goedkoper willen hebben.

1 like

Ik heb er ooit een gekocht voor 900 en verkocht voor 1300. 1400 is de marktwaarde van een model in goede staat.

Een bod van 900 a 1000 hoger zou ik echt niet gaan.

1 like

Eens met voorgaande spreker😊 Met een re-dial zou ik voorzichtig zijn, dat doe je echt voor jezelf want de waarde krijg je niet automatisch terug. Voor mij zit deze teveel tegen je eigen Seamaster aan. Die ik mooier vind. Een set vervangende wijzers moet toch te vinden zijn als het daarom gaat?

1 like

Wijzers inderdaad, maar ook de dial. Ik ben nooit 100% tevreden geweest met de service dial & hands van de mijne. Ik heb de originele blauwe nog, met blauwe tachy ring, maar die zijn allebei te beschadigd. Ik heb inmiddels een goede, originele blauw metallic tachy ring gevonden, maar de dial wil maar niet lukken. Er zit een deuk in (zie foto’s)

Overigens lost een evt. aankoop van bovenstaande 176.001 dit probleem niet op. Ik heb me dus weer eens lekker van m’n eigenlijke doel laten afleiden :wink:

Die van mij heeft ook een service dail, maar daar kan ik prima mee leven, ook al is hij op details niet precies als de originele. Je ziet erg veel van deze Omega’s die iets met de wijzerplaat hebben. Soms zie je dat het tritium ingevreten is bij de markers, die van mij zag er ook niet uit.

1 like

Hmm, nu ik nog eens naar de originele dial kijk: zo erg is 'ie eigenlijk niet. Het is vooral de tachy ring, en daarvan heb ik een zo goed als nieuwe. In mijn herinnering was het allemaal veel erger.

For nostalgia’s sake, ga ik er bij het op handen zijnde onderhoud een de oude dial op laten zetten, denk ik. Kan de service dial weer in de kluis voor als ik die deuk niet meer kan aanzien :wink:

1 like

Ok, naar aanleiding van de ‘blunders’ thread, even een ouwe koe uit de sloot. Ik ga onderstaande originele wijzerplaat weer (laten) plaatsen ondanks de lichte schade. Maar de tachy ring is helaas verder heen. Ik heb een mogelijke vervanger. De vraag is: originele tachy ring of vervanger?

Voordelen oud over nieuw: origineel onderdeel van dit horloge (zat er voorheen ook op); cijfers passen bij font op wijzerplaat.

Voordelen nieuw over oud: onbeschadigd, glimt lekker metallic zoals dial.

Die van de eerste foto.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

+1

1 like

Wat vindt jij zelf?
Als je alle originele delen bij het horloge houdt maakt het toch niet uit?
Zelf zou ik kiezen voor het geheel origineel houden.

1 like

Tja, het maakt in zoverre uit dat ik 'm er niet zelf op kan zetten. Ik hoop snel m’n correcte wijzertjes binnen te krijgen zodat 'ie weg kan voor een service, waarbij ik dan wil verzoeken om deze dial en bezel terug ge plaatsen. M.a.w. als 'ie er eenmaal op zit, blijft 'ie er wel een tijdje op zitten.l :wink:

Gewoon doen waar jij het beste gevoel bij hebt. Mocht ie ooit weg
gaan/moeten dan heb je nog alle spullen voor een evt. koper zodat
die ook een zelfde overweging kan maken is wat ik zou doen als ik
in jouw schoenen zou staan.

1 like

Waarom maak je hier geen afspraken over met de persoon die de service doet?
Mogelijkheid om gratis de tachyring vervangen mocht het niet bevallen. Moet toch uit te komen zijn. Ik zou er zelf niet zo’n punt van maken en eventueel voor afmonteren foto’s ter beoordeling delen.
Niet geschoten is altijd mis, toch?

Gr men