Ik heb een leuke vintage Seamaster op het oog. De seller stuurde me deze foto nav mijn verzoek om een betere foto van de dial. Er lijkt enige patinering aanwezig. Verkoper geeft aan dat hij denkt dat het vuil is, omdat het horloge nooit is schoongemaakt. Zou het hier om stofjes gaan of toch, wat ik denk, om oxidatie?
Zelf ben ik dit type patina op dit type dial nog niet tegengekomen. Wat vinden jullie ervan? En, even afgezien dat het de waarde zou verminderen, is zoiets reparabel?
Is geen vuil en is indd oxidatie. Kan je niet repareren.
Deze modellen hebben dit wel weer.
Ik vind het mooi als het helemaal egaal is lijkt dan soms wel op een sterrenhemel , Seamaster cosmics hebben dit soms wel eens. Deze vind ik te ver heen, zeker aangezien er toch een redelijk aanbod van deze horloges rondzwerft.
Nee dat vermoedde ik al. Overschilderen zou inderdaad geen optie zijn. Als het nou stofjes waren, zou ik nog overwegen om er iets aan te laten doen (ik leer langzaamaan ‘originele staat’ te apprecieren, maar ik ben er nog niet helemaal ) maar dit is dus een gevalletje houden zoals ie is of laten schieten.
Wel gaaf dat de wijzers etc. nog allemaal origineel zijn. Wat zouden jullie hier voor overhebben? Lederen strap (mogelijk origineel, niet zeker), onderhoudsgeschiedenis onbekend (maar volgens verkoper goed lopend), geen papieren.
Ik vind 'm “too much”. Als het nou inderdaad heel mooi gelijkmatig en subtiel was, da’s weer wat anders. Dit zijn geen goedkope horloges, voorkom dat je spijt krijgt en zoek even door.
Die ofrei (service) dial heb ik op mijn 176.007, momenteel toevallig om de pols. Ik was eigenlijk op zoek naar een ‘donor’ horloge met sunburst glossy dial & originele wijzers om onderstaande horloge in originele staat terug te brengen, maar toen kwam ik deze 176.001 dus tegen
Wow, voor $900 had ik die sowieso gekocht, al was het alleen maar voor spare parts en de onvindbare bracelet. De kast van het eBay exemplaar ziet er zelfs beter uit dan die in mijn originele post (sunburst niet weggepolijst).
Prijzen varieren trouwens enorm voor deze Seamaster chronos. Niet echt veel verzamelaars en valt wat uit de boot tov de speedy en deville reeks.
(hoewel een Deep Blue wel mag passeren )
Ik zou als je verliefd bent op deze sunburst blauwe dial op zoek gaan naar een Speedy Mark III.
Dan heb je een 176.007 en een Mark III toch wat meer verschil.
Klopt. Het is ook een beetje een raar verhaal met de 176.001. Slechts kortstondig op de markt geweest en na Basel '72 vervangen door de 007. Eerste generatie 007’s (zoals de mijne) hebben zelfs soms 176.001 doorgestreept in de caseback staan met 176.007 eronder
Yep, en er was blijkbaar een Speedy mk III variant in een Seamaster case (naast de hoge kast en de tv kast), zodat er eigenlijk geen enkel verschil meer is met de mijne, buiten het woord Speedmaster op de dial