Jullie mening over dit horloge

Hallo forum leden,

Het horloge wat ik nu draag it een ARMANI AR2448. Ik ben aan het sparen voor een nieuw horloge zelf heb ik dit horloge op het oog SEIKO SNP089P1. Ik zou graag jullie mening over dit horloge willen weten.

Groetjes

2 likes

Welkom op het forum!

Waar wil je precies een mening over? Of we hem mooi vinden? Of het witte stiksel van de band past bij de goudkleurige wijzers?

Iets meer context zou fijn zijn! :+1: :slight_smile:

Mooi ding toch?

Zoveel leden, zoveel meningen. Mijn advies is laat je niet te veel beinvloeden op je eigen mening. Vind je hem super mooi, dan kopen. Ik zie wel wat prijsverschillen vanaf 460,- tot 750,- euro dus kijk goed rond in de markt. Mijn mening:

Plus: Goed merk, Kinetic dus lange levensduur geen batterijen nodig, krasvast saffier glas en wat leuke extra’s als de Perpetual Calendar
Mogelijke nadeel: zwarte kast, bij beschadiging krassen goed zichtbaar niet of moeilijk te herstellen

Kijk eventueel voor alternatieven op de site van monsterwatch, een bekende leverancier van veel HF leden.
Veel succes met je keuze!

Prima model naar mijn mening…en veel meer horloge dan je huidige Armani.

Mooi en prima horloge.
Hou er wel rekening mee dat je een kinetic veel moet dragen om de accu geladen te houden.
Volgens Seiko zelf 10 uur per dag, dacht ik.
Als je het horloge minder gaat dragen, moet je het horloge laden door te schudden of er een lader bij kopen. Enkelen doen dat hier met een (inductie)ladertje voor die waxinelichtjes met een lampje erin.
Als je hier allemaal geen zin in hebt, kijk dan eens naar een Seiko Solar. Deze worden dmv (zon)licht
geladen. Citizen heeft hier ook veel keuze in.

:point_up:

3 likes

Ik weet niet of er een stalen versie van bestaat, maar die zou ik je aanraden. Als je krasjes krijgt op de zwarte coating, dan zal je eronder het staal zien en dat zorgt ervoor dat de krassen heel erg zichtbaar worden.

Ik vind 'm enerzijds wat druk, maar anderzijds het datumvenster weer mooi gedaan. In navolging van de rest ben ik geneigd om geen zwarte kast te willen.

Maarrr… Ik heb al een jaar of zes een pvd citizen, en die heb ik het snot voor de ogen gemept op skivakanties, in de Baltische zee, op de motor en in de tuin, en daar is de schade echt miniem.

Seiko goede kwaliteit, Kinetic goed spul… Ik vind automaten mooer tikken, maar qua onderhoud en betrouwbaarheid is dit niet te kloppen, behalve dan misschien door een Citizen EcoDrive.

1 like

Hartstikke bedankt voor al jullie meningen. Verder had ik nog een vraag ik zat te zoeken op internet naar dit horloge en de prijzen verschillen soms tot 200euro. Qua prijs is superwinkel het goedkoopste. Heeft iemand ervaring met deze site? Superwinkel geeft het horloge voor ongeveer 200euro goedkoper dan de concurrenten.

Ik heb er één keer een cadeautje gekocht (geurtje) en dat ging probleemloos. Ik zou er zo weer bestellen.

edit:
Ik zie dat er op dit moment een te koop staat op dit forum:

2 likes

bedankt maar als ik het geld gespaard heb wil ik het horloge nieuw kopen

1 like

Ik zou het wel weten hoor…die 2ehands zit er nog perfect uit en als je een mooie prijs kunt bedingen, dan is dat vast de moeite waard?

(plus het horloge is aangeschaft bij Monsterwatches…een prima adresje)

Ps nieuw aanschaffen is natuurlijk ook niets mis mee…

2 likes

Niets mis mee natuurlijk.

En verder onderstreep ik dit:

Ze hebben vaak wel een lange loopreserve, maar die moet je niet “opzoeken”, dat beperkt de levensduur van de batterij. (Ook geen enorme ramp om te vervangen verder).

Was voor mij de reden om hem te verkopen zelfs…

Mmmm…niet mijn combi…zwart met goud.
Maaaaaaar…smaken veschillen, gelukkig!!!
Gewoon doen!!!

kijk ook goed naar de maten van het horloge in relatie tot je polsomvang, hij oogt lang door de lange lugs.

1 like

In ieder geval is de kwaliteit van elke Seiko stukken beter dan de horloges van Armani. De band ziet er naar mening een beetje ‘goedkoop’ uit. Ik zou zelf eerder voor bijvoorbeeld een bandje van krokodillenleer gaan. De dag- en maandaanduiding vind ik echter wel weer erg mooi!

ik vind hem veel te druk
en qua stijl ook lastig te definiëren
voor bij 3 delig pak te druk en voor bij casual weer te klassiek

misschien bijpassend voor op de motor

Niet zeker hoe het met dit model is, maar in het verleden ben ik niet altijd even tevreden geweest over de leren bandjes die bij de Seiko’s zitten. Gelukkig is dit iets wat je geheel naar eigen smaak kan oplossen :wink:

Verder prima klokje van een goed en degelijk merk!