Jullie mening over open heart / skeletonized horloges?

Ik heb er weinig verstand van, maar ik zou AliExpres niet beschouwen als een betrouwbare verkoper van echte horloges? Ik heb voor de grap wel eens gezocht. Heel veel mechanische horloges van ongeveer €30 tot €60. Over de kwaliteit heb ik geen idee.

Best mooi imho

2 likes

Ook in Europa te koop, bijvoorbeeld hier:

https://watchunique.com/product-category/root-catalog/seagull-1963-original/?v=796834e7a283

Dit is een klassieker, geen moderne Chinese troep zoals je ook veel op Ali vindt.

Voor meer info:

Je was me voor :sweat_smile:
Glasbodem met een mooi uurwerk met als kers op de taart de chronograaf functie die er tof uitziet :raised_hands:

1 like

mijn minst gelikte horloge op het forum de SARY051.

3 likes

Ik ben ook zo begonnen en nog steeds zie ik graag het uurwerk tikken. Techniek is mooi in iedergeval.

Ik vind dit een hele mooie! Een soortgelijke Seiko Presage is momenteel mijn bereikbare grail (een onbereikbare zou zeker een A Lange & Söhne zijn).

1 like

Dit is wat je bij een glazen achterkant vaak kan zien. In dit geval een Seiko 5 met 7s26c uurwerk.

De fossil Townsman is wel een mooie. Als alternatief voor Seiko open hearts.

Tsja, ik vind het lelijk, maar ik hoef het niet te dragen. Jij moet doen wat jij leuk vindt, en ik ga er vanuit dat ik zat horloges hebt die jij weer niet mooi vindt.

Er is ook nog een tussenvorm: Zoek een horloge uit met een strakke voorkant en een zichtbodem.

Maar nogmaals: Gewoon doen wat je lekker vindt.

De enige waarschuwing die ik heb is dat skeleton- en open heart-horloges minder courant lijken te zijn. Je schrijft er misschien meer op af wanneer je ze verkoopt.

Sommigen zijn wel errug mooi maar vaak ook lelijke goedkope rommel “skeletons” :v:t3:

Ben er toch wel erg content mee,maar het is wat anderen ook zeggen. Ieder zijn eigen smaak

1 like

Ik heb bij mijn eerste automaat ook voor een open heart gekozen, en ben er ontzettend blij mee. Volledig openworked is misschien iets te als enige horloge, maar een open heart is juist gaaf en maakt het horloge wat boeiend naar mijn mening! Er zijn veel gave budget orients te vinden met open heart.

Dit is de mijne…

Ik vind niet alle open heart of Skeleton horloges mooi.

Die ik wel mooi vind staat “toevallig” in het blauwe gedeelte vanwege andere prioriteiten. :wink:

Dit is mijn open hartje :sparkling_heart:

Na al die jaren nog steeds een favoriet, misschien ooit eens een wissel voor een Reverso maar anders blijft hij lekker thuis.

Fully skeleton horloges zeker in de goedkopere klasse zijn mijns inziens vaak bagger. Hoog China gehalte. Ik zou voor een horloge met een dichte kast gaan maar dan eventueel met een display caseback. Wat is je budget?

Ben gek op horloges waarbij alles te zien is. :heart:

Budget is rond de €200, maar voor een extra mooi horloge zou ik daar wel iets boven willen zitten.
Overigens zoek ik niet zo zeer op volledige skeleton watches, maar eerder met zo’n kijkgaatje. Ik kijk vooral in de richting van Orient en Seiko, omdat ik weet dat die relatief hoge kwaliteit horloges aanbieden in die prijscategorie. Ook eerder een mooie Orient Star gezien in mijn budget (€230), maar door gebrek aan impulsiviteit was ik te laat en was de vogel al gevlogen.

Ik sta echter overal voor open!

Je kon niet eens tot het 11e bericht lezen?

:see_no_evil:

1 like

Heb zelf enige tijd geleden een semi-skeleton uit de USA laten komen bij Stuhrling. Die hebben enorm veel modellen liggen voor prijzen die in de range van TS passen. Met wat speuren op Facebook enzo, krijg je zomaar nog 25% korting.

Was bewust m’n eerste automaat en vind het reuze interessant om de werking van het hele geheel te zien.

Toegegeven, kwalitatief en qua afwerking misschien niet super, maar loopt prima op tijd en is leuk om naar te kijken. Vanuit het idee om de werking te bekijken, kun je volgens mij gerust zo’n ding aanschaffen.