Een vriend van mij liet mij gisteren dit erfstuk zien. Het zou een horloge zijn dat zijn opa in 1915 had gekregen als 15 jarige jongen. Hij wist te vertellen dat het toen al een tweedehands was.
Na opwinden liep het horloge.
Weten jullie misschien het een en ander te vertellen hierover? Hij weet er zelf verder niets van af. Waarde is niet eens zo relevant want hij gaat dit horloge niet weg doen.
Het Beeldmerk is i.d.d. van Alpina.
Misschien valt er via de Alpinageschiedenis wat meer te achterhalen over dit horloge.
Zo te zien is de wijzerplaat nog ongeschonden!
Leuk! Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik durfde het horloge eigenlijk niet open te maken omdat ik bang was iets te beschadigen. Ook durfde ik de wijzers niet te verstellen. Kwestie van de knop uittrekken?
Het zal wel weer even duren voordat ik weer bij hem ben om iets uit te kunnen proberen.
De waarde is niet zo erg hoog.
Ik heb laatst een Alpina zakhorloge gekocht via marktplaats voor 50 euro.
Nu was dat misschien een koopje, maar met 100 euro is het al goed betaald denk ik.
De waarde is niet zo erg hoog.
Ik heb laatst een Alpina zakhorloge gekocht via
marktplaats voor 50 euro.
Nu was dat misschien een koopje, maar met 100 euro
is het al goed betaald denk ik.
Ik zag al zoiets staan in het linkje van Frans maar het leek mij wat ongeloofwaardig voor iets dat zo oud is.
De waarde wordt altijd bepaald door vraag en aanbod. En ergens treffen die elkaar. aanbod is er kennelijk nog genoeg en daarbij is de vraag naar zakhorloges op dit moment erg gering.
Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Er zijn ook zakhorloges die vele duizenden euro’s opbrengen, maar de meeste “normale” zakhorloges hebben vandaag de dag een geringe geldwaarde.
Het is zelfs zo dat gouden zakhorloges meer op brengen aan goudwaarde dan aan antiekwaarde. Vandaar dat er nu veel gouden zakhorloges gesloopt worden en de kast omgesmolten wordt,…helaas.