Jullie met je Seiko! ;)

Sinds ik hier op het forum aan het meelezen ben, ben ik wel hevig geïnteresseerd geraakt in Seikoduikers en monsters.
Maandag een afspraak gemaakt met Rob om een SK031 of SK033 Of SK009 te kopen. De laatste twee vind de vrouw mooierder :wink:
Maar toen ik haar een foto van het oranje Monster liet zien genoot deze toch wel haar voorkeur.

Nu nog de vraag wat mooier staat, de standaardband of een gebrusht (standaard) of gestraalde Watchadoo?

Maarten

Ha die Maarten,

Je bent verloren, na je eerste Seiko zullen er velen volgen :wink:

Persoonlijk vind ik de standaard band op de Monster een van de beste horlogebanden die je kunt vinden, deze heeft daarom mijn voorkeur

VrGr,

Vincent

Standaard.

Gezandstraald monster? Gebrusht.

Gepolijst ? Té Bling-Bling naar mijn mening.

Mathias Schreef:

Standaard.

Gezandstraald monster? Gebrusht.

Gepolijst ? Té Bling-Bling naar mijn mening.

Sorry, bedoelde geen gepolijst maar gestraald. Gepolijst glimt mij veel te veel inderdaad. Té blingbling. Ik zal het originele bericht even aanpassen.

Hallo Maarten,

Ik heb een Oranje Monster op rubber, ook mooi,
Als je een metalen band wil zou ik voor de standaard gaan.

En de waterdichtheid zit ook wel goed: Moest gisterenavond door de regen op vistie, waterdicht in ieder geval tot twee kilometer:D

mvg, Herman

Ik ben niet zo van de Watchadoo’s, ik zou ook gewoon de standaard stalen band nemen. Prima band!

de standaard band is altijd goed aanpassen kan altijd nog . andersom kan wel eens lastig worden na stralen Bv

Ik heb laatst bij Rob voor mijn Oranje monster een standaard stalen band gekocht.
Het is een prachtig geheel en, niet onbelangrijk, draagt comfortabel.
Lex

HS Schreef:

En de waterdichtheid zit ook wel goed: Moest
gisterenavond door de regen op vistie, waterdicht
in ieder geval tot twee kilometer.

Horizontaal gemeten mag ik hopen?
rombo

Ja:+

De originele, standaard stalen band is heel mooi qua afwerking. Door zijn stevige gewicht vormt hij een goede tegenhanger voor de kast waardoor het geheel mooi in evenwicht is en het zware klokkie lekker draagt. De Watchadoo is ook erg zwaar en heeft op dat gebied dus hetzelfde voordeel, maar persoonlijk vind ik de standaard band toch geslaagder.

Gr Ron

Hou het model orgineel, je kunt altijd nog veranderen, of begin met een extra rubberenband.

Hoewel ik nu bijna twee jaar ben ingeschreven als forumlid, heb ik slechts één Seiko. Hij zit vaak om de pols, maar ben voor de rest ben ik toch niet echt gestoken door de Seiko-bij. Het zijn fraaie horloges voor de goede prijs, daar niet van. Ik zit me dus af te vragen: waarom ben ik blijkbaar restistent voor het Seiko virus? In het verleden heb ik een poos Seiko horloges verkocht, ik heb er één, ik loop langs Rob op de rikketik, zit op eBay te kijken, enz…, ik doe er echt alles aan, maar nog géén Seiko-ontsteking:). Ik denk dat ik het weet: ook in deze post staat het weer:

Maandag een afspraak gemaakt met Rob om een SK031
of SK033 Of SK009 te kopen.

Wat mijn ‘probleem’ is, denk ik: ik kan me er niets bij vóórstellen. Die nummers zeggen me niets:( Kijk, een Speedmaster, een Sub, een Navigator, een Constallation, een Khaki, dat zijn namen ipv nummers (het ‘Monster’ daargelaten). Namen spreken tot mijn verbeelding, nummers helaas niet.
Maar trek het jullie niet aan en ga heerlijk door met al die nummers en laat al die mooie Seiko’s maar zien! Wie weet, gaat het nog eens beter met me:D

Probeer eens Bullhead,UFO,Panda of Jumbo.
Zijn zo maar wat namen,kijk wel uit want als het toeslaat zit je zo met een kistje vol vintage Seikochronograven.:smiley:

Samurai
Sumo
Bond (=skx007)
Bullhead
Sushi-rolls
Ufo
Panda
Bullit
BigBoss
Sawtooth
FrankenMonster
SuMonster
BigFreakingKinetic
BigfeakingSeiko
RallyDiver
Turtle Diver
Tuna Can
Edit: Helmet (wit en zwart)
Dark Monster
Red Devil

Ik ken juist geen ander merk met zoveel bijnamen.

“Helmet” ben je in je lijstje vergeten, Rob :wink:

Om een duit in het zakje te doen:

Helmet/Darth Vader (edit: Marco was me al voor;))
Sumo aka Cameltoe

robbie409 Schreef:

Samurai
Sumo
Bond (=skx007)
Bullhead
Sushi-rolls
Ufo
Panda
Bullit
BigBoss
Sawtooth
FrankenMonster
SuMonster
BigFreakingKinetic
BigfeakingSeiko
RallyDiver
Turtle Diver
Tuna Can

Ik ken juist geen ander merk met zoveel bijnamen.

Maar ehr, . . . . . Welke Khaki bedoel je :smiley:

(owkee, ze hebben allemaal meerdere doopnamen)

Ik wil alleen maar zeggen, dat ik een kop als een gebakje heb als het over cijfers gaat:( Namen spreken veel tot mijn verbeelding.
In m’n werk ook: daar hebben we servers met type aanduiding x4450 en x4540, nou dat geeft wel eens een klein beetje verwarring:D
Maar toch: hoe kan het dat ik in al bijna twee jaar nog maar één Seiko heb, met al die inspirerende Seiko freaks op dit forum?

tjvreeken Schreef:

Ik wil alleen maar zeggen, dat ik een kop als een
gebakje heb als het over cijfers gaat:( Namen
spreken veel tot mijn verbeelding.
In m’n werk ook: daar hebben we servers met type
aanduiding x4450 en x4540, nou dat geeft wel eens
een klein beetje verwarring:D
Maar toch: hoe kan het dat ik in al bijna twee
jaar nog maar één Seiko heb, met al die
inspirerende Seiko freaks op dit forum?

Er moeten dus gewoon meer foto’s bij? :slight_smile: Zeg dat dan.
Foto’s komen van Monsterwatches.nl

SKX009

SKX031 en SKX033

en het oranje Monster aka SKX781