Jumbo Jaeger jaren 50 aanwinst.

Het radium zal nog lang niet vergaan zijn want dit heeft een halfwaardetijd van 1600 jaar. Oftewel na 1600 jaar is (pas) de helft vergaan

Maar, zeker een mooi horloge :ok_hand:

Deed mij ook al denken aan mijn oude Universal - hoewel zeer lang geleden al verkocht.
In oude mails vond ik terug dat deze een cal 287 was, en vlg Universal een nieuw opgemaakte dial bezat. Ruim tien jaar geleden ‘opgeruimd’, te mooie horloges houden het bij mij niet uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Is bekend hoor met de halfwaarde tijd, vandaar ook mijn Geiger teller :slight_smile:

1 like

287 is die van mij maar met een grotere platine. (Uurwerk is groter zeg maar)
Aparte structuur van de plaat, vaak wel een teken dat ie niet meer origineel is, net als het niet op de rand zitten van de seconden en minuten teller streepjes.

1 like

Dat leek er overduidelijk op - en heb toen ook meegekregen dat zoiets vaker gebeurde. Ik mis hem ook niet, maar toch…als ik jouw Jaeger weer zie knaagt het wel een beetje :relieved:

1 like

Gefeliciteerd, wat een mooie aanwinst! Geniet er van.

1 like

geniet ervan, echt een mooi horloge, stukje kunst

1 like

Had hem al langs zien komen in het vintage vandaag topic, maar evenwel: gefeliciteerd met de fraaie aanwinst :grin:

1 like

Echt een schoonheid! Zou zelf nog voor een bandje zonder die witte stiksels gaan, iets klassieker. Veel plezier er mee!

1 like

Dankjewel en bandje zat er bij :slight_smile:

1 like

Hij klopt zeker. Mooi ding. Scorpione had hem zelf van MP overigens (en naar eigen zeggen zou hij hem eerst laten servicen…)

Hier een broertje: https://www.invaluable.com/auction-lot/jaeger-chronographe-circa-1950-montre-bracelet-av-167-c-abf62f1d35

1 like

Ach ja, hij loopt verder fantastisch, en dat resetten van de 12 uurs teller zal een afstel dingetje zijn.
Op marktplaats had ik hem waarschijnlijk gemist en de prijs was nog steeds oké.

1 like

Tja. Daar ben ik niet helemaal van overtuigd :wink:

Prachtig exemplaar :ok_hand:

Geniet ervan :wink:

Zoals al eerder gezegd, super mooi deze :ok_hand:t2: Echt een fantastische aanwinst.

Wellicht heb je hier nog wat aan:

2 likes

Werkelijk een prachtig horloge! Geniet er van!

1 like

Schitterend :heart_eyes:

1 like

Heel mooie Jaeger, geniet van deze vintage aanwinst. :ok_hand:

1 like

Geweldig mooi Martijn :+1:

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie exemplaar :star_struck:

1 like