Ik zag bij Scorpione deze mooie 38 mm stalen Chronograaf. Mooi kado voor mij na een moeilijke periode vond ik. Lang op internet gekeken naar informatie, hij is volgens mij authentiek en ook erg zeldzaam. Zoeken naar referentie 224105-1 levert nog wel wat op. Er zit een Universal Genève kaliber 285 in wat hem extra bijzonder maakt. Loopt heel mooi, enige minpuntje is dat ik wat harder op de knop moet drukken om de uren totalisator weer op nul te krijgen.
Ik vind de wijzerplaat nog erg mooi, ik zie zogauw geen schade van de radium lume. (Geiger teller sloeg flink uit)
Foto’s!
Dit is bijv. de caseback van een polerouter: Gaat me vooral om de codering in de referentienummer, met de wijzerplaat (nummer achter 20217 in dit geval, wijzerplaat 4). Jouw Jaeger heeft dat ook, ik kan me voorstellen dat een er een 224105-2 bestaat met een andere plaat.
2 in UG referentienummer is stalen kast bijv.
Het zou me niet verbazen dat UG dit horloge heeft gemaakt en samengesteld met een Jaeger wijzerplaat (in opdracht van…). UG was toen erg bekend en geliefd om hun chronografen.
Als UG liefhebber denk ik er natuurlijk net wat anders over … maar het is sowieso ongeacht het merk op de plaat een prachtig ding. UG, Jaeger, of UG in opdracht van Jaeger