Jumping hour, Jumping Seconds

De laatste in een serie horloges met een “ongewone” weergave van tijd: Vagabondage III (of VIII in het kort)

Na een “wandering hour” (VI) en jumping hour en minutes (VII) nu dus een Jumping hour and Jumping seconds. Ziet er wel cool uit. Retail €50-54K afhankelijk van de uitvoering.

via http://watchesbysjx.com/2017/01/f-p-journe-introduces-the-vagabondage-iii-with-digital-jumping-seconds-remontoir.html

3 likes

Ziet er tof uit. Maar een dergelijk horloge geeft mij vaak het idee, dat het meer een gadget wordt. Iets voor erbij, zeg maar.

Lijkt niet heel soepel te lopen? Of ligt het aan mijn internetverbinding :slight_smile:

Ben ik niet geheel met je eens, ik zie het vooral als technisch knap en interessant hoe er toch nog bedrijven zijn waar de horlogemakers een duidelijk (nieuw) doel voor ogen hebben in plaats van bedrijven waar nieuwe horloges vaak uiterlijk anders zijn dan technisch innovatief.

In dit geval leuk het doel dus voldoende energie genereren voor jumping seconds zonder dat dit ten koste gaat van de nauwkeurigheid.

Vind het ook zeker technisch knap. Maar een dergelijk horloge zal nog mijn dagelijks horloge worden. Altijd een horloge voor erbij :slight_smile:

ohh zooo, ik snap em. tja, dat geldt denk ik voor elk horloge in deze prijsklasse :wink: Ik denk dat er weinig mensen zijn met 1 horloge (the one watch) voor 50+K :joy:

1 like

Geweldig mooi horloge.
Onderschatte complicatie.

Ook mooi:

iwc jump hour blue.png

1 like

Vandaag om de pols! :ok_hand:

4 likes