Jumping

Nu staat Pontiac vooral bekend om z’n eenvoudige horloges maar in de jaren '70 hebben ze een “Jumping” serie gehad met Valjoux calibers.

Net een derde gescoord dus tijd voor een familie foto.

Zo, dat wordt een mooie verzameling :}

Leuke serie inderdaad, de rechtse is errug mooi naar mijn mening.

Leuk om te sparen, een heel klein spectrum. Is er eigenlijk bekend welke modellen er allemaal zijn?

Hartstikke leuk trio (tu)
En 2 met wat minder voorkomende cal. 3133 uurwerkjes dacht ik.
Proficiat!

Dat zijn mooie Pontiac chronograven, het is wel even een poosje geleden dat ik er een voor het laatst gezien heb.
Ik heb zelf een Pontiac chronostop met ETA 1168 uurwerk, maar daar zoek ik nog onderdelen voor.

Ik heb ze nog niet open gehad maar ze zijn alle drie verschillend.
Een met datum en bij de andere twee verschillen de minuten tellers. De ene is 30 minuten en de andere 45 minuten.
Die met datum is ook 45 minuten, wat logisch is voor een Nederlands / Belgisch merk.

Ik heb nog geen folders of modellen overzichten gevonden. Wat dat betreft is het natuurlijk maar een mode merk.

Wat is het verschil tussen een chrono stop en een chrono?

Heeft een chrono stop geen subdails voor de minuten?

De rechter is ook wel een beetje mijn topper uit de verzameling. Alleen jammer dat de minuten teller niet altijd goed loopt dus moet nog een keer hersteld worden.

Is wel het opvallendste deel van de verzameling in ieder geval

Dat klopt, alleen een centrale secondewijzer.

Chris Kellner uploaded this image to

De werking van de ETA 1168 staat hier.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,119712,119712#msg-119712

Hopelijk kan je het horloge weer compleet krijgen.
Ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Laat ik die linkse nou erg gaaf vinden! Aparte wijzers, kleuren en bezel.

Bovenaan staan de nummers 1,2 en 3. Inmiddels ook nummer 4,5 en 6 binnen…

1 like

Oef, dat zijn een paar ongelofelijk knappe horloges. Heb je ook een paar foto’s met betere licht-inval?

Zal van de week wel even proberen wat betere foto’s te maken. Deze zijn inderdaad een beetje donker geworden

Dat wordt wel een leuke verzameling zo. Ben benieuwd waar je eindigt.

@jazzbassman

Dan heb ik nog wel iets misschien voor jou :wink: