Junghans 1920-1940?

Ik heb een heren horloge gevonden van Junghans met een metalen band met elastiek. De man van wie ik hem overnam zei dat het bandje origineel was en dat het horloge van rond 1920 tot 1940 was. Hij is redelijk klein in diameter, zo’n 27 mm zonder kroon. Foto’s volgen nog. Ik hoop dat u mij hiermee kan helpen.

Lijkt me zonder fotos te zien eerder een dameshorloge gezien de 20mm

Ik heb hem nog eens opgemeten en zonder kroon is de hij 27 mm in doorsnee. Foutje.

27 mm kan in die tijd best een herenhorloge zijn geweest, de trend naar groot is pas veel later gekomen.

Dat kan zijn maar 27mm voor een rond horloge is wel weinig hoor, ik denk eerder dat dit een jongenshorloge zou kunnen zijn. De meeste vroege herenhorloges die ik zie zijn 30-33mm.

Dat dacht ik ook

27mm is voor een rond horloge geen volwaardig herenhorloge te noemen maar als het een art deco model is uit 1910-1930 kan het prima.

De band lijkt mij gezien jouw omschrijving een fixoflexband of een dergelijke flexband, niet origineel bij het horloge.

ach…ik draag soms nog kleinere. Gewoon unisex heet dat. Als de vrouwen tegenwoordig grote horloges kunnen dragen kan het bij de mannen ook andersom, niks mis mee.

Horloge is uit jaren 50, gezien het formaat kan je het een jongenshorloge noemen maar het is zeker geen dameshorloge. Leuk inhouse uurwerk van Junghans, helaas veel slijtage aan de verchroomde kast.