Junghans Ana-Digi

Een ana-digi, die had ik nog niet.
Nu wel, als is het dan wel een gehavend en doorleefd exemplaar.
De vaste forumlezers kunnen weten dat ik iets ongrijpbaars heb met Junghans,
dat begon ooit met de Mega-1.
Een vriendje had toen een Mega Ana-digi, dat zou de eerste Mega-funk zijn geweest met wijzertjes,
nu -vele jaren later- heb ik er ook eentje.
Uiteraard wilde ik dat ding ook gelijk dragen, dus de band (waar,
zoals bekend, de antenne in zit) eerst maar geplakt met een overdaad aan ducttape.
En een nieuw bandje besteld: enkele malen duurder dan het klokje zelf.
Maar dat heb je er dus voor over, hè? En ze zijn nog steeds te koop.
Hier is 'ie dan: lang zo mooi niet als een handopwind-overgrootvader-Hans,
maar wel zo leuk. En rete-nauwkeurig uiteraard.

Hij is -staat op het boekje- ooit gekocht op 21 maart 1999 in een warenhuis in Stuttgart.
Dacht dat dit model stukken ouder was, maar ach… dus niet Vintage volgens de regels van het forum
Maar wel Vintage volgens de gevoelstemperatuur van grootmokum.

grootmokum Schreef:

… lang zo mooi niet als een

handopwind-overgrootvader-Hans…

Hiermee doe je het horloge tekort hoor! Ik vind het echt een prachtig horloge, met z’n geheel eigen charme. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. (tu)

Als je het digitale weg zou denken heeft 'ie iets Nomos-achtigs. De antenne in de band, zoiets kan alleen een Duitser bedenken (tu) Héél apart horloge, een echt liefhebbers horloge. Draag 'm met trots.

Erg leuk hoor. En Ana-digis waren vroeger helemaal hot. Ik draag mijn Casiootje nauwelijks maar moet hem toch regelmatig even pakken. De aanblik alleen al brengt me meteen terug naar mijn schooltijd toen alles nog lekker simpel was.

Ik heb het normaal niet gauw voor ana-digi’s, maar deze heeft wel wat.
Gefeliciteerd, heer Mokum!

van harte met je nieuwe aanwinst, ik vind hem ook zeker wel wat hebben (tu)
veel plezier ermee

Proficiat! Hoewel m’n voorkeur naar een automaatje uitgaat, blijft een ana-digi nog steeds erg fijn. Analoog tijd aflezen vind ik wat prettiger, terwijl 't digitale gedeelte voorziet in de nodige functionaliteit.

Helemaal mooi vind ik als 't digi gedeelte verstopt zit, zoals bij o.a. deze 2 van me. Je kunt 't display uitzetten en dan heb je niet gelijk door dat 't een ana-digi betreft.
Rado Ceramica Multifunction

Casio Twincept Twinsensor

En zo ziet 't er duidelijker uit als ie aanstaat. Het display zit in 't glas verwerkt en zweeft dus boven de wijzerplaat. Vond en vind ik helemaal futuristisch.

gefeliciteerd met je ana-digi en veel draagplezier

Leuk dat zoiets jaren door je hoofd kan blijven spoken
en dan heb je er nu zelf heen.
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Weer eens eentje die ik nog nooit eerder heb gezien.(tu)