Junghans Driver chrono

Kon er nog niet echt een topic over vinden

Wat vinden wij hiervan voor die prijs? Ca €2100

Mooie heritage? Goede prijs voor een valjoux 7750? (als ik me niet vergis) En welke kleur heeft de voorkeur?

1 like

Je bedoelt denk ik Junghans?..

3 likes

Je bedoelt de Meister serie van Junghans? Meistersingers hebben iets minder wijzers meestal :wink:

Vind de linkse het meest geslaagd!

Sorry aangepast. ben al wat te lang aan t werk vandaag :joy:

1 like

Ik denk dat ik ook voor de linkse zou gaan, hoewel ik de middelste ook verleidelijk vind.

Ik zou voor de middelste gaan. De gewone handopwinder zonder chrono vind ik trouwens ook erg geslaagd.

Links maar op een andere band.

Rechts (zou mijn keuze zijn ) en een lederen band kan je nog altijd bijkopen.

Ik vind ze wel prijzig…;

Wat een prijzen. Twee jaar geleden had je genoeg keuze voor een mooie chrono onder de 750,- euro met een ETA/VJ 7750 of zelfs al een 7753.

Maar goed, mooie serie wel maar ik zou mijn geld er niet aan uitgeven.

Beste flink wat geld, mij voorkeur heeft de rechtse, lederen band kan je alsnog later kopen.

Succes met je beslissing!

Dit is géén Valjoux kaliber! Dit kaliber is gebaseerd op de ETA2892 met daarop een Dubois Depraz module (piggy back module). Dit is een prima machientje wat ook nog eens beduidend dunner is dan een Valjoux. Nadeel is dat de chrono module lastig en prijzig is om te servicen. Hier zit ook een variant van in de Omega Speedmaster reduced. Ik geloof dat Omega alleen de “tijd-unit” serviced en de chrono module in zijn geheel vervangt bij onderhoud. Onafhankelijke horlogemakers plegen nog al eens de chrono module onaangeraakt te laten zo lang deze nog gewoon goed werkt.
Ik zou hem er niet om laten liggen, mooie horloges ding en mooi dun voor een chrono.

Iemand aanvullingen?