JUNGHANS MARIAGE? PILOOT of WW2 horloge

Deze Junghans ( op wijzerplaat vermeldt maar ? ) heb ik op ebay Oostenrijk gekocht als horloge uit 1920 /30. Wat uurwerk betreft denk nog ouder maar de kast ???
Ik heb nog geeneens geprobeerd om wat erover te vinden omdat ik vermoed dat zo een geval is waar een overgebleven uurwerk na horloge sloopstorm en ze nieuwe bestemming heeft gevonden.
Ter vergelijking naast een Minerva WW2 .
Ben benieuwde naar wat jullie ervan denken.

Dit lijkt me ook een gevalletje onderdelen bij elkaar rapen en er een klokje van maken.

Het uurwerk komt volgens mij ook uit een zakhorloge en ik twijfel of het uberhaupt een Junghans is.

De wijzerplaat is een staaltje huisvlijt waar iemand zelf de naam junghans op heeft geschreven lijkt me. Let ook op de gaten waar de wijzer assen door steken, deze zijn veel te groot.

Hoi Iwan,

Wat ik er van denken moet weet ik niet, maar de naam ‘Junghans’ is er zo te zien gewoon met de hand op geschilderd.
Ligt Oostenrijk niet in de Oekraïne? (Geintje, Iwan:D:D)

Hoi Tom,

Ik heb het voor de lol gekocht, dat zelfde type schrift heb ik gezien op deze uurwerk http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280500805127&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_547wt_1167
Ik denk dat het ontstaan is ergens na WW 2 in een horlogemakers atelier of machine fabriek??
Wijzerplaat is uit aluminium?? gemaakt en schrift zijn opgedrukt.
Leuk puzzeltje en voorbeeld wan niet oplosbare geval.
Groet
Iwan