Ik ben al even aan het nadenken welke horloge ik wil kopen om altijd aan de geboorte van mijn eerste kindje te denken.
Ik heb altijd al getwijfeld aan een Max Bill van Junghans en nu met de editie van 2017 is mijn keuze bijna gemaakt.
Model type is: 041/4762.00
Ik heb vandaag in Hasselt bij Franssen een andere Max Bill gepast, model van voorbije jaren en ik moet zeggen dat het meevalt.
Ik weet dat het maar een 38mm is maar ik heb maar een smalle pols, dus het valt goed mee.
“enige nadelen”:
is geen saffierglas
lijkt nog altijd groot ondanks het maar 38mm is maar valt nog goed mee
deze editie is een quartz maar dit vind ik geen probleem omdat ik al een automaat heb (SARB033)
baby is voorzien voor volgende week maar speciale editie komt pas binnen een maand uit. Geduld is voor mij niet altijd even gemakkelijk maar in dit geval vind ik het wel de moeite waard om te wachten
Mijn algemene bevinding bij het passen van de horloge: een moderne tijdloze horloge
Ik denk dat deze post een goede samenvatting is van wat een Max Bill horloge vertegenwoordigt. Het ontbreken van een saffier glas is niet per definitie een nadeel vind ik. Tenzij je gaat raften in Mallorca mag een dresser best een ‘gewoon’ mineraal glas hebben.
Max Bill is overigens één van de voornaamste artiesten van de zogenaamde Bauhaus-stijl. De minimalistische stijl vind je terug in het eponieme horloge.
Je kunt er ook nog altijd saffier in laten zetten, mocht het je storen. Wel een mooie keus hoor. Bij horloges met zo’n soort doel is het altijd verstandig om voor tijdloos te gaan. Top :
Ik denk wel dat je dan een totaal ander horloge krijgt.
Het ontbreken van saffier is geen nadeel maar een bewuste designkeuze, zover ik weet kan je met saffier niet het dunne bolle glas creëren wat er op dit horloge zit.
Kan vast wel maar komt dan ook met een ander prijskaartje. Zeker als ik kijk naar enkele van mijn andere horloges met bol saffier glas.
Blijft staan dat het plexi bijdraagt aan het design. Het speelt gewoon anders met het licht en is veel mooier bij dit horloge.
Het glaasje is overigens in ~2010 een keer geüpdatet met een nieuwe coating Sicralan MRL UV, deze is beter bestendig tegen krassen en UV. Kortom het zal allemaal best meevallen.
Twijfel zelf nog even of ik deze nieuwe moet kopen. Het heeft immers steeds minder met Max te maken.
Hier die van mij, nog steeds erg blij mee, maar heb dan ook meerdere horloges van Max Bill.
ps. Erg leuk idee trouwens. Heb zelf ook een horloge gekocht op de dag van de geboorte. Elke verjaardag mag die hem even om.