Vind de Max Bill erg mooi en dan met name de handopwinder van 34 mm, maar nu viel mij op internet op dat er twee versies van zijn. Waarbij van de ene de lumen een halve wijzer bedekt en een andere versie waarvan de lumen bijna de hele wijzer bedekt. Nu vind ik die laatste versie veel mooier.
Maar welke is nu het nieuwe model en welke betreft een oud model?
Zijn beiden een handopwinder en 34 mm.
Hierbij een foto van het verschil:
Was zo slim om toch even op de site van Junghans te kijken en daar staat het tweede model met de wijzers met volledige lumen.
Dus dan ga ik er vanuit dat dat het nieuwste model is.
Nu zijn er alleen in Nederland veel online winkels die het eerste model verkopen, maar dat zal dan waarschijnlijk een oud model zijn.
Was zo slim om toch even op de site van Junghans
te kijken en daar staat het tweede model met de
wijzers met volledige lumen.
Dus dan ga ik er vanuit dat dat het nieuwste model
is.
Nu zijn er alleen in Nederland veel online winkels
die het eerste model verkopen, maar dat zal dan
waarschijnlijk een oud model zijn.
of n oud plaatje. maar vind die met lange lume ook mooier.
Dat klopt, foto’s heb ik van het net afgehaald en op deze foto stond het horloge duidelijk in beeld. Schijnt dat de originele band niet van zo’n geweldige kwaliteit is, iemand hier ervaring mee?
Valt wel mee geloof ik, maar die is makkelijk zat te wisselen voor een andere natuurlijk. Maar Junghans verkoopt de horloges alleen zoals ze op de site en in de catalogus staan. Vanwege het design idee erachter.
Valt wel mee geloof ik, maar die is makkelijk zat
te wisselen voor een andere natuurlijk. Maar
Junghans verkoopt de horloges alleen zoals ze op
de site en in de catalogus staan. Vanwege het
design idee erachter.
Zou men in China al zo ver zijn dat er zelfs Max Bill replica’s zijn… >X
Of zou iemand gewoon een mod gemaakt hebben met wijzers die ie zelf mooier vindt? Er tikt immers een uurwerkje uit de 2800 series van ETA, dus genoeg alternatieve wijzers voor te vinden.
De nieuwere ‘hand aufzug’ Max Bill horloges hebben zeker de wijzers met langere lume. Zie foto’s (juwelier + mijn exemplaar, 2e helft 2015).
Overigens vind ik de kwaliteit van het Milanaise bandje zeer goed - mooi afgewerkt en draagt zeer comfortabel - voelt zelfs bijna ‘zacht’ aan. De goedkopere versies hebben 'n vrij simpel lederen of stoffen bandje, wat ik beduidend minder degelijk vond aandoen. En toch ook wat minder het ‘origineel’.