Ik heb een Max Bill editie 2017. En nu zijn er al krassen op en dit ondanks dat ik er zeer voorzichtig mee ben. Ik weet zelfs niet hoe de krassen erop gekomen zijn.
Het is niet zo dat dit super storend is maar toch.
Iemand ervaring mee?
Opmerking: het is een speciaal glas dat “bol” staat
Is harder dan gewoon plexi glas maar heb nog geen ervaring met polijsten van dit materiaal.
Ik heb al wel eens geprobeerd een kras te maken in die glazen en is redelijk hard en lukte niet.
Sorry, maar altijd alles op waarborg binnen brengen gaat mij te ver.
Als je met je wagen tegen een paaltje rijd ga je dan ook zeggen dat hij in waarborg is en gratis moet gemaakt worden ?
Denk dat polijsten weinig gaat opleveren gezien de schade en de coating. Als een nieuw glaasje niet te duur is zal ik dit doen of bij een ervaren juwelier vragen of die het eruit krijgt.
Dat kan niet in dit model & je moet het eigenlijk geen eens willen. De extra coating op het Junghans heeft het voordeel van extra hardheid, maar het nadeel dat als je eenmaal een kras hebt, je tevens een probleem hebt. Uit normaal plexiglas kan je prima de krassen poetsen met zo iets als Polywatch. Mi.i. is gewoon plexiglas te prefereren boven de extra coating van Junghans. En plexiglaasjes zijn goedkoop genoeg om er eens een nieuwe op te laten zetten. Bovendien is IMHO mooier dan saffier
Hmmm zal wel de lichtinval zijn inderdaad maar op de foto lijkt het alsof je zojuist een uitrit opnieuw hebt bestraat met die Junghans om!
Mijn methode bij een beschadiging van een horloge dat echt mijn favoriet is:
bij een goed adres laten repareren (de pijn van de reparatiekosten eenmalig pakken en het na afloop NOOIT meer over hebben! ) en daarna weer fijn om de pols en act like it never happened
Horlogegeluk moet je af en toe even afkopen naar mijn mening en vervolgens overgaan tot de struisvogel tactiek