Junghans Max Bill krassen: wat doen?

Ik heb een Max Bill editie 2017. En nu zijn er al krassen op en dit ondanks dat ik er zeer voorzichtig mee ben. Ik weet zelfs niet hoe de krassen erop gekomen zijn.

Het is niet zo dat dit super storend is maar toch.

Iemand ervaring mee?

Opmerking: het is een speciaal glas dat “bol” staat

“Niet superstorend” … Whoa!

3 likes

Foto is getrokken met bepaalde lichtinval om het beter te kunnen tonen

1 like

Volgens mij kun je best proberen die eruit te poetsen. Hier zijn volgens mij speciale middeltjes voor, anders met wat tandpasta. Succes!

Maybe Polywatch will do the trick? Maar op de foto’s kijken het echt dikke kraters.

Junghans heeft toch kunststof glas met een speciaal soort coating? Dat kun je toch niet zo eenvoudig polijsten?

2 likes

Ik zou hem onder garantie terug sturen?

1 like

Horloge is nog maar een paar maanden out en er is idd een speciale coating op

Yep, speciale coating. Nieuw glaasje kost je gelukkig niet al te veel. Garantie zal lastig worden.

Je kunt het polijsten wel proberen, maar dan wel heel het glaasje pakken. Je hebt immers niet veel meer te verliezen.

Is harder dan gewoon plexi glas maar heb nog geen ervaring met polijsten van dit materiaal.
Ik heb al wel eens geprobeerd een kras te maken in die glazen en is redelijk hard en lukte niet.

Sorry, maar altijd alles op waarborg binnen brengen gaat mij te ver.
Als je met je wagen tegen een paaltje rijd ga je dan ook zeggen dat hij in waarborg is en gratis moet gemaakt worden ?

8 likes

3 likes

Denk dat polijsten weinig gaat opleveren gezien de schade en de coating. Als een nieuw glaasje niet te duur is zal ik dit doen of bij een ervaren juwelier vragen of die het eruit krijgt.

Een nieuw glas erin laten zetten , en dan .
Niet meer dragen ?
In de verkoop ?
Is het mogelijk er een saffier glas op te laten maken ?

Dan gewoon dragen,… ongelukje kan altijd gebeuren toch? Heb er zelf ook eentje en draag hem toch regelmatig, zit geen haarlijntje op.

Dat kan niet in dit model & je moet het eigenlijk geen eens willen. De extra coating op het Junghans heeft het voordeel van extra hardheid, maar het nadeel dat als je eenmaal een kras hebt, je tevens een probleem hebt. Uit normaal plexiglas kan je prima de krassen poetsen met zo iets als Polywatch. Mi.i. is gewoon plexiglas te prefereren boven de extra coating van Junghans. En plexiglaasjes zijn goedkoop genoeg om er eens een nieuwe op te laten zetten. Bovendien is IMHO mooier dan saffier :wink:

Wil de horloge niet wegdoen omdat ik al lang een Junghans Max Bill wil en nu zeker de 2017 editie omdat ik nu papa geworden ben :slight_smile:

1 like

Eensch. Non-coated acryl is beter, en saffier moet je hier niet op willen, dat vernaggelt de vintage vibe.

Hmmm zal wel de lichtinval zijn inderdaad maar op de foto lijkt het alsof je zojuist een uitrit opnieuw hebt bestraat met die Junghans om! :neutral_face:

Mijn methode bij een beschadiging van een horloge dat echt mijn favoriet is:

• bij een goed adres laten repareren (de pijn van de reparatiekosten eenmalig pakken en het na afloop NOOIT meer over hebben! :relieved:) en daarna weer fijn om de pols en act like it never happened :smirk:

Horlogegeluk moet je af en toe even afkopen naar mijn mening en vervolgens overgaan tot de struisvogel tactiek :sunglasses:

6 likes

Zit iets in