Junghans Max Bill plexi (sicralan) polijsten

Hier is duidelijk goed over nagedacht.

1 like

Kan ook inderdaad. Ik probeer altijd in zo min mogelijk stappen naar de polijstpasta toe te werken. Dit vooral om zo weinig mogelijk materiaal weg te halen. Mijn ervaring is dat je de tussenstappen het beste niet groter dan p500 kan maken, dus van p1000 naar p1500 enzovoort.

Ook is mijn polijstpasta vrij krachtig, ik denk dat als je polywatch zou gebruiken je waarschijnlijk de p2500 of 3000 stap, beter wel kan nemen.

Goed gedaan :+1:
Veel plezier met het resultaat. :grin:

1 like

Top!!! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Zeer bruikbaar Topic. Super.

1 like

Ben wat laat met mijn reactie, maar alsnog bedankt voor het delen. Prachtig resultaat!

1 like

Sicralan valt onder leuk geprobeerd, doe maar gewoon saffierglas …

1 like

Mee eens :stuck_out_tongue:

2 likes

Mijn voorkeur gaat uit naar of saffier (hufterproof) of normaal plexi (mooie klassieke uitstraling).

2 likes

Ik denk er net zo over hoor, ben helemáál niet anti saffier. Maar dit draadje maakt dat de Junghanzen niet langer op mijn “niet kopen” lijstje staan.

Dit gezegd hebbende, ik ben overigens wel benieuwd hoe je de positieve kant van Sicralan beoordeelt. Ik neem aan dat je ook horloges hebt (of had) met gewoon acryl. Hoeveel langer kon je Sicralan dragen dan acrylglas alvorens je het wenselijk vond om er iets aan te doen? Heb je er wat aan gehad?
Het kan naar mijn idee niet harder zijn dan mineraalglas. Wat niet heel veel langer dan acrylglas krasvrij blijft.

1 like

Het sicralan is eigenlijk niet meer dan een laag blanke lak met een hogere hardheid dan acryl. Het werkt best goed als krasvaste laag, Ik heb eerder een Max Bill Mega gehad, daar zat geen krasje op toen ik deze verkocht hier op het forum. Nu ben ik wel vrij zuinig op m’n horloges en worden ze meestal onder de manchet of mouw gedragen.

Deze automatic heb ik gebruikt gekocht met het krasje erin, naar verloop van tijd begon het me te storen, ik heb er zelf geen krasje bijgemaakt. Dus het sicralan werkt vrij goed, maar ik geef de voorkeur aan polijstbaar acryl, wat het nu is geworden.

Nog als toevoeging, mijn horloges met normaal plexi zijn veelal ook krasvrij weer vertrokken. Het sicralan zit tussen acryl en saffier in, ik denk dat het inderdaad vergelijkbaar is met mineraal glas, hooguit iets harder.

Dan is er door jouw voorzichtige gedrag niet zo veel over te zeggen eigenlijk.

Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat het tussen acryl en mineraal glas in zit. Googlen op ‘sicralan hardness’ levert niet zo snel wat op in elk geval.

Klopt, vandaar de toevoeging.

Ik baseerde het op de polijst ervaring, vrij hard spul. Daarnaast de overtuiging van de online horloge minnende community dat het niet te polijsten was. Dat je mineraal kunt polijsten is volgens mij al redelijk geaccepteerd. Maar goed, zit dichtbij mineraal iig.

1 like

Netjes gedaan, mij teveel werk. Ik heb die van mij net weggeven aan Mevr inclusief krassen. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Begrijp ik, je moet het ook leuk vinden. Maar voor de mensen die dit klusje liever niet ondernemen, komt er een oplossing, de Max Bill zal op korte termijn in het blauwe gedeelte verschijnen :wink:

1 like