X( HELP !
Na het plaatsen van een nieuwe batterij in mijn Mega 1 horloge krijg ik dit mooike langs geen kanten meer opgestart (radio gestuurd).
Na het plaatsen van een E mail naar Junghans kreeg ik wel de gebruiksaanwijzing per mail toegezonden maar ben daar ook niet veel wijzer uit geworden !
Batterij erin en kort op het middenste kontakt gedrukt zoals in de handleiding beschreven staat en de dag nadien nog steeds geen radiocontakt gekregen !
Nu is mijn vraagje , wat doe ik verkeerd (of juist niet) want voordien heeft het horloge wél perfekt gelopen !
Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen want ik hecht wel aan het horloge daar het nog van wijlen mijn vader afkomstig is !
Gebeurt er helemaal niets, of is er wel wat te zien op je schermpje?
Ik dacht dat je niet kort maar een paar seconden op dat middelste knopje moet drukken (met een penpunt dus, want ze zijn heel klein).
Of staat er nu onderin links van de datum een getal (van het aantal gemiste synchronisatiemomenten). Maakt de band / antenne nog wel goed contact met het uurwerk?
Laat eens weten, anders ga ik vanavond - ik heb ook zo’n ding- eens kijken hoe dat ook alweer werkt.
Hello grootmokum
Waar de uren moeten staan is het uurwerk gewoon aan het optellen vanaf het tijdstip van batterijvervanging en inplaats van de datum staan gewoon twee nullen , helemaal links onderaan staat nu al het cijfertje 3
Toch hartelijk bedankt voor de snelle reaktie.
Vriendelijke groeten
Zojuist eens geprobeerd te resetten.
Meer dan 3 seconden het middelste knopje indrukken.
Linksonder knippert dan een kleine nul, boven begint het ding te tellen en na een paar minuten geeft 'ie weer de juiste datum en tijd aan.
Probeer dat eens, zou ik zeggen.
Succes.
(Leg je hem wel plat neer en dan bij het raam en niet middenin een betonflat?)
…en?
Heb je hem nou nog aan de praat gekregen?
Ben eigenlijk best nieuwsgierig daar naar.
Hello grootmokum,
Ben je heus niet vergeten hoor maar ik heb het horloge voor het ogenblik niet bij mij maar zodra ik meer nieuws heb daarover zal ik het je zeker laten weten .
De groetjes en tot later,
Ik heb er ook een maar hij ging afgelopen weekend niet van zomertijd naar wintertijd. Moest hem handmatig instellen doormiddel het indrukken van de middelste knop. Loopt nu weer op tijd.
T’ja , net daarom is een radiogestuurde klok zo interessant , je hoeft je van niks meer aan te trekken en je hebt de tijd op de seconde precies hetgeen mijn uurwerk ook steeds gedaan heeft tot na de batterij wissel .
De groetjes Marino
:~ hello grootmokum,
Heb mijn uurwerk teruggekregen van een bevriende uurwerkmaakster en zo te zien werkt het perfekt !
Volgens haar zit er in de direkte omgeving van de batterij een piepklein kontaktje dat je met de punt van een naald je uurwerk kunt resetten wat dan ook niet in de handleiding beschreven staat die ik van Junghans gekregen heb vandaar…?
De toekomst zal het zeker uitwijzen maar ik heb toch zeer goede hoop .
De groetjes
Marino
Mooi dat 'ie het weer doet!
Want op de een of andere manier raak je gehecht aan die eerste Funkuhren.
Ik ga eens kijken of ik dat kleine contactje ook kan vinden.
Gefeliciteerd.
Hello Hennie,
Nadat ik mijn uurwerk van een nieuwe batterij voorzien had was er ook geen doen meer aan om ze op tijd (radiogestuurd) te doen lopen,tot ik ze aan een bevriende horlogemaakster gegeven heb die mij wist te vertellen dat er naast de batterij een piepklein kontaktje zit dat je met de punt van een speld moet indrukken om ze te resetten !
Tot nu toe loopt ze inderdaad perfekt !
Na het resetten springt alles op nul en begint ze gewoon op te tellen tot ze het volgende signaal ontvangt.
De groetjes Marino
Beste Marino
Heb je een pb gestuurd graag je antwoord hierop.
Groet
AntonSV
waar woont de uurwerkmaakster?
Sloten, in de Ouwekoeienstraat…