Junghans Mega-1

Nee helaas helemaal vergeten.

Leuk iconisch horloge :smile:
Ik draag hem niet, maar ik gebruik hem wel elke ochtend om mijn horloge juist te zetten.

1 like

Misschien wordt het tijd om geen tijd meer te besteden aan ’ op tijd zetten’
Er zit niet voor niets een bandje aan die Junghans, daarmee heb je dan iets om de pols dat gewoon altijd op tijd loopt.

:relieved:

2 likes

Haha, ja inderdaad.
Maar ik denk dat het snel zou vervelen. Ik heb niet voor niets zo’n ‘Minase Five Windows’ gekocht :sweat_smile:
Het gelijkzetten is trouwens ook een deel van de charme van een automatisch horloge. Elk horloge voelt anders, gedraagt zich anders


1 like

Was even vergeten dat het minase is dat jouw pols omarmt.
Daar gaat mijn hart sneller van kloppen.
Post hem dan nog effe een keer joh!
Ik vind hem zo mooi!!!
Dat mag vast wel van de bedenker van dit junghansdraadje, want Minase is ook mega (vet ) :facepunch::relieved:

1 like

Ik heb hem vanmorgen gelijkgezet. Zo mag ik die hier wel posten denk ik :innocent:

:facepunch: :sweat_smile:

4 likes

I like it very much!!!
Een byzonder horloge, met nu al een byzondere plek in de geschiedenis van het merk Minase.

De digitale Mega is ook errrug leuk.
Ik heb de verkoper op MP nu 2 berichtjes gestuurd, want het lijkt een prima horloge ( zolang hij geen nieuwe batterij laat plaatsen is het overigens een ’ no go ’ voor mij )

Als het me lukt zal ik hem hier posten met trots

2 likes

Op eBay staat er ook eentje te koop, voor de ware liefhebber:

2 likes

Ik weet niet of het hier al verteld is, maar die bandjes zijn wel voor echte grote polsen gemaakt.
Mijn pols is gemiddeld (volgens een recente poll hier - 17,5cm) en ik kan de Mega 1 net dragen, in het allerlaatste gaatje.
En dat bandje is wel een must, want daar zit de ‘afstandsbediening’ in :wink:



3 likes

Dank voor toelichting op het horloge.
Heb de advertentie nog een keer goed bekeken, ben benieuwd wat de adverteerder bedoelt met in nieuwstaat, als je inzoomt zie je dragersvuil en geen strakke kast.
Ik ben in afwachting van zijn antwoorden.

Ik zit save met m’n 18 à 18,5 cm polsomtrek :+1:

2 likes

Nadeel van ebay is dat de komma vaak verspringt tijdens bieden if zo, dus daar heb ik dan geen TIJD voor.

Einzel dit, Einzel dat, voor mij kein Einzel

1 like

Heeft ook wel een ‘lastige’ band natuurlijk: leer over metalen antenne, dat is niet echt om dagelijks te dragen. Ooit begon een potentiĂ«le koper van mijn Mega 1 te paniekeren over de wat ongebruikelijke sluiting van het bandje - en meer klein geneuzel :stuck_out_tongue_winking_eye:. Ik heb snel afgehaakt en maar een andere koper - klein groepje liefhebbers overigens - gezocht :sunglasses:

3 likes

Het is inderdaad wel een behoorljk aparte sluiting. Maar helemaal niet om over te panikeren. Valt best mee en ik vind hem zelfs tof (voor die paar keren dat ik hem echt draag) :grin:

1 like

Betrof ook wel een nogal oude man, en wanneer ik later nog wel eens een bod van hem kreeg negeerde ik het maar - 2x afspraak met gedoe was voor hem misschien gezellig maar voor mij echt genoeg :yum:

1 like

Schijnt dat hij in september weer in het land is. Aangezien de interesse kennelijk bij meerderen groot is heb ik het horloge voor hem op gereserveerd gezet. Echter nu zijn er intussen door hem 2 voorwaarden opgeworpen. Hij wil een beschrijving erbij en het verzoek of ik het wil opsturen. Dat laatste ga ik niet doen en wacht en wacht nu zijn reactie af. Mocht hij het niet wil komen ophalen dan zal ik je dit laten weten.

1 like

Ahhh, okay. Dank voor toelichting.
Hij heeft mij ook laten weten dat hij nu op vakantie gaat/is.
Heeft me ook verteld dat hij dan het horloge ook voorziet van een frisse batterij. (Na vakantie dus)
Die vraag heb ik hem gesteld omdat ik per se wil weten of alles het naar behoren doet.
Anders sowieso geen koop.

Goedenavond,

Was wat aan het rondkijken naar info over dit horloge. Leuk om te zien dat er liefhebbers voor zijn. Heb er een vanuit de erfenis van mijn schoonvader gekregen.

Groeten Dennis

Tsja: succes met de verkoop van een horloge waarvan in je advertentie niet eens duidelijk is of 'ie loopt en of de antenne in de band nog in orde is.

Bedankt voor de tip. Best logisch inderdaad. Ik heb er een nieuwe batterij in laten zetten en hij werkt perfect