Junghans Mega 1000: batterijwissel

Vandeweek batterijtje vervangen.
Was in enkele minuten gepiept.
Twee jaar terug duurde dat dik een half uur, stofzuigen met een nylonkous in de zuigpijp meegerekend.
Want toen wist ik nog niet van het bestaan van deze twee piepkleine veertjes die er vandoor gingen toen ik de kast wat te enthousiast openmaakte.
Zag ze nog net de benen nemen.

Wie zo’n horloge heeft is nu gewaarschuwd.


6 likes

Yep, die suckers springen er zo uit, gevolg geen geluid meer (alarm).

Goed om te weten! Die van mij zal ook zo aan de beurt zijn…

Veel dank @grootmokum! Hij werkt weer, helemaal “on time” en dankzij jouw topic heb ik ook de twee kleine veertjes nog!

2 likes

To zover “zo aan de beurt” :sweat_smile:

1 like

Hahah!! Heeft idd wat lang gelegen…

:+1::+1::+1::sunglasses:

1 like

Mega goed :+1::smile:

1 like

Ik heb een Junghans mega 1 uit 1990 in 30 jaar tijd 1 keer de batterij vernieuwd is dat zuinig of niet :ok_hand:

2 likes

Ligt eraan of hij het al die tijd deed.

Jazeker en nu nog steeds zet mijn andere horloges er gelijk mee.

Okay ik heb er drie en ik maak er net een open geen veertjes. Enig idee waar ik die kan krijgen?.
En misschien weet je ook hoe ik het display weer op zijn lichte stand kan krijgen?.


Hij staat nu zo.

Ik zie net bij de andere ook de veertjes weg en een schroefje.

Geen veertjes meer = geen alarmsignalen meer.

Je display is nu in de stand met beperkte tekst, hoe je dat omzet weet ik niet meer.

Je contrast heeft ook verschillende standen die je kan verstellen.

Ja er kan heel veel… komen we wel achter nu nog banden en onderdelen

Als er mensen zijn die er veel verstand van hebben graag😁

KIJK 14 en 15, kwestie van manual opzoeken.

1 like

Ja heb ik voor mijn neus liggen en kan het niveau aanpassen alleen licht het display niet op. Ook valt het mij op dat het licht knopje niet werkt ook door de veertjes?.
Die lijken contact met de kast te maken als aarding.

Alle drie de displays werken met de nieuwe batterijen. Top dat is al een plusje :sweat_smile:

1 like

Als iemand weet waar een bruine band te bestellen. Hier in nl in iedere geval niet. Zwarte komt er aan.