Junghans Mega 1000

Vraagje: ik kocht een Junghans Mega 1000 uit 2005 met doos en papieren. Dit is een exemplaar met rubberen band. Ik had er al een met een stalen band en ook twee Mega 1 uurwerken. Helaas is er bij dit uurwerk een display probleem. Dat zag ik niet toen ik ze kocht en de verkoper "vergat " het ook te melden. De tijd en alle andere aanduidingen zijn correct maar ik zie in daglicht op de achtergrond alle mogelijke andere aanduidingen. Ik paste de lichtsterkte al aan, nu is het iets beter maar het blijft toch een probleem. Iemand een idee hoe dit op te lossen is en wat de kosten hiervoor zijn. Bedankt alvast. Willy

1 like

Zit de display mogelijk onder spanning ? (Buigen) / uurwerk niet netjes in de kast gemonteerd …

Heb dat ook voor gehad, ik heb dan van 2 uuurwerken 1 gemaakt. Ik had een zwarte liggen die ik beu was en heb het uurwerk er uitgehaald en in het defecte horloge gestoken.

Heb je een foto?

Normaal heb je geen negatief display in combatie met spiegelende zijkanten, ik nu wel

de

2 likes

Knap maar mijn ander uurwerk is perfect in orde daar ga ik niet aan sleutelen. Ik stuurde ook een mailtje naar Junghans zelf. Benieuwd of ik daar antwoord op krijg.

Hallo, sorry dat ik nog is in deze topic kom ,maar hoe heb je het opgelost gekregen ? Want ik heb namelijk het zelfde probleem ! Groetjes

Ik heb het jammer genoeg niet opgelost. Van Junghans kreeg ik uiteindelijk wel een antwoord. Zij stelden voor het binnenwerk te laten vervangen en verwezen mij naar een lokale Junghans verdeler. De kosten zouden ongeveer 250 euro zijn. Dat vind ik het persoonlijk niet waard. Willy

1 like

Is het probleem plots opgedoken of heb je het zo (2de hands?) gekocht?

Je kan het contrast ook zelf beperkt bijstellen.

Ik heb het zo 2dehands gekocht , heb het contrast bijgesteld is wel beter maar kan beter vind ik ! (Denk ik toch )

Dat is al de derde hier die een defectueuze mega 1000 koopt. Punt van aandacht voor potentiële kopers: kijk naar het contrast vóór je het koopt.

1 like