Junghans Meister Chronometer

Te koop
Merk en model:Junghans Meister Chronometer
Diameter:38.4
Leeftijd:jan 2021
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen:jan 2021
Factuur en/of certificaat: garantiepas
Originele doos en/of eventuele accessoires:full set
Verzendkosten of afgehaald:beide
Conditie (krassen, werking etc):mint, 18x gedragen
Soort uurwerk en kaliber:automatisch Junghans J820.1
Vraagprijs:1200€

Eind '21 ook al eens te koop aangeboden maar kon er toch geen afscheid van nemen. Inmiddels zijn we 3 jaar en 10x dragen verder. Ik moet toch concluderen dat dat niet genoeg is om het horloge te houden.
Het blijft natuurlijk wel een perfecte dresswatch. Heerlijk dun, applied indices en slechts 38,4 mm

Er zit een extreem hoogwaardige alligator band aan de kast (heel soepel) en het horloge heeft (voor dit type) de perfecte maat. Bijzonder plat ook, waardoor het draagt alsof het er niet is. Dit is de 027/7333, niet te verwarren met de gewone (dus geen chronometer) Junghans Meister, die ook een veel mindere band heeft.

The Meister Chronometer brings the 1950s back to life: a significant decade for Junghans, in the middle of which the company had risen to become the third largest chronometer manufacturer in the world. The Junghans chronometer calibre J83, which was created at that time, is still one of the most beautiful movements manufactured in Germany today. The high-quality automatic movement impresses with a date display and a power reserve of 42 hours . A stainless steel case, a screw-down visible back and a domed hard plexiglass with coating for increased scratch resistance protect this German quality timepiece. A fine leather strap with a stainless steel pin buckle completes the model.

Hierna volgt een aantal foto’s van het daadwerkelijke object uit de oorspronkelijke advertentie. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Nog wat foto’s van vandaag. De band die nu gemonteerd is is exclusief, hij komt op de fantastische originele zwarte band

16 likes

Gisteren even om gehad, dat zet de teller op 19x

5 likes

Eén van de twee wil ik houden.

2 likes

Ik heb mijn keus zelf gemaakt, de Omega is niet langer te koop.
De Junghans prijs ik af naar 1100€

1 like

:point_up_2: :
Full set :white_check_mark:
Chronometer :white_check_mark: (mijn eerste COSC-horloge ooit)
Mint :white_check_mark: (nog steeds 19x gedragen)
Vaste prijs :white_check_mark: (1100€)
Ruil :x:

Vrolijk pasen!

Prettig weekend

Gereserveerd

1 like