Mooi horloge heeft zeker mijn interesse als komende aanschaf, zou wel een chrono willen met een witte, zilveren of panda wijzerplaat. Maar ja een Junghans Meister Telemeter, op zoek naar die zeldzame Omega Speedmaster Professional met witte of zilveren plaat (al dan niet gemod)? Lastig. Zijn er hier eigenaars van een zo’n Junghans die hun ervaring willen delen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik vind het wel een heel mooi horloge
Het is weer heel iets anders dan de 13 in een dozijn van wat je altijd ziet.
Gr Pieter
Ik zit hier ook naar te lonken. Grootste nadeel voor mij is de plexiglas dome i.p.v. saffier of ander hard glas.
Dit zal vermoedelijk lastig of niet te vormen zijn in deze bubbelvorm.
Ik ben niet echt te spreken over de afgekapte cijfers. De wijzerplaatopdruk is niet heel fancy en hij is nog best dik. Op de foto’s zie je dat minder, maar aan de achterkant heeft hij best een bolle deksel.
Niet gek, maar In mijn ogen ook niet ‘te’ gek.
Ik ben zelf net een paar maanden er voor het ‘originele’ model tegen gekomen. Mede ook omdat ik graag het uurwerkje wilde hebben van Junghans (cal. 88).
Vind de nieuwe retro overigens ook geslaagd. Sowieso ben ik van mening dat Junghans de laatste jaren erg goed bezig is.
Die opgelegde cijfers zijn 10 keer mooier dan die geprinte cijfers van het recente model.
Jij hebt wel een mooie collectie zo, wat ik allemaal van je voorbij zie komen.
Dank je, ben er dan ook flink druk mee geweest, maar was het dubbel en dwars waard.
Bidle is perfectionist.
Deze omgehad - had 'm nu kunnen hebben, maar heb onderweg naar dit prachtige instrumentje mijn spaarpotje weer voor iets anders misbruikt… hierbij internetplaatje:
Zelf met heel veel plezier een jaar lang een telemeter gedragen. Het enige dat mij stoorde was het formaat, om mijn polsen (17mm) oogde de bijna 41mm toch wel erg groot.
Verder een bijzonder elegant horloge.
Hij staat bij mij ook nog steeds op mijn wensenlijstje. Na het doorlezen van dit topic komt het enthousiasme weer opborrelen… Wat een afschuwelijke hobby hebben we hier toch!
Een verschrikkelijke hobby inderdaad! Al kan een keer passen geen kwaad toch?!
Je gaat daar heel snel aan wennen, op mijn 17,5 cm pols draag ik tegenwoordig probleemloos 44mm. Dat deed ik in het begin ook niet.
Helemaal mee eens, ik kan 42mm ook prima hebben. Mijn smaak ontwikkeld zich echter in de andere richting, vandaar dat de telemeter het veld moest ruimen.
Denk er wel met veel plezier aan terug…
Vond veel bandjes nogal suf staan. Een reptiel heeft uiteindelijk zijn leven gegeven om hier verandering in te brengen. Niet iedereens smaak, maar ik vond het wel tof.