Mooi horloge heeft zeker mijn interesse als komende aanschaf, zou wel een chrono willen met een witte, zilveren of panda wijzerplaat. Maar ja een Junghans Meister Telemeter, op zoek naar die zeldzame Omega Speedmaster Professional met witte of zilveren plaat (al dan niet gemod)? Lastig. Zijn er hier eigenaars van een zo’n Junghans die hun ervaring willen delen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik vind het wel een heel mooi horloge
Het is weer heel iets anders dan de 13 in een dozijn van wat je altijd ziet.
Gr Pieter
Ik zit hier ook naar te lonken. Grootste nadeel voor mij is de plexiglas dome i.p.v. saffier of ander hard glas.
Dit zal vermoedelijk lastig of niet te vormen zijn in deze bubbelvorm.
Ik ben niet echt te spreken over de afgekapte cijfers. De wijzerplaatopdruk is niet heel fancy en hij is nog best dik. Op de foto’s zie je dat minder, maar aan de achterkant heeft hij best een bolle deksel.
Niet gek, maar In mijn ogen ook niet ‘te’ gek.
Ik ben zelf net een paar maanden er voor het ‘originele’ model tegen gekomen. Mede ook omdat ik graag het uurwerkje wilde hebben van Junghans (cal. 88).
Vind de nieuwe retro overigens ook geslaagd. Sowieso ben ik van mening dat Junghans de laatste jaren erg goed bezig is.
Die opgelegde cijfers zijn 10 keer mooier dan die geprinte cijfers van het recente model.
Jij hebt wel een mooie collectie zo, wat ik allemaal van je voorbij zie komen.
Dank je, ben er dan ook flink druk mee geweest, maar was het dubbel en dwars waard.
Bidle is perfectionist.
Deze omgehad - had 'm nu kunnen hebben, maar heb onderweg naar dit prachtige instrumentje mijn spaarpotje weer voor iets anders misbruikt… hierbij internetplaatje:
Zelf met heel veel plezier een jaar lang een telemeter gedragen. Het enige dat mij stoorde was het formaat, om mijn polsen (17mm) oogde de bijna 41mm toch wel erg groot.
Verder een bijzonder elegant horloge.