Junghans navy quartz 10/4760 originele band?

Dag allen,

Zojuist op een veiling gekocht voor 54 euro. Ik weet verder niet of het horloge nog werkt e.d. Vind het persoonlijk wel een leuk horloge. Ik heb hem gekocht met het oog op doorverkopen via andere veilingsite(wordt eerst nagekeken natuurlijk alvorens doorverkoop ). De band lijkt me niet origineel, wie weet welke hier bij hoort?

Op de wijzerplaat zit een kleine roestplek lijkt het(zag ik helaas pas na het doen van mijn bod) Wat zijn jullie gedachten over dit horloge? Persoonlijk vind ik het een leuk ding:) Kan er niet veel vinden op internet. Deze site geeft nog het meeste informatie, echter, ook hier dtaat niet bij wat het typenummer is van de band. Wel staat onderaan het artikel dat zijn band origineel is. https://www.junghans-vintage.de/en/uhrenvorstellungen/die-aktuellen-uhrenvorstellungen/junghans-66720-navy-quartz/junghans-66720-navy-quartz.html?highlight=quartz%20quarz

Heb helaas maar 3 slechte fotos.
ImageImage (1)Image (2)

Band lijkt mij niet origineel, staat ook goed met leer of nato band of zwaarder ogende staal band161723-e23eaf315c69d8998bde6a302beb54f917550202129_be74cfcbf9jhhhhhhhhhhhhhhhhh

Band lijkt mij ook niet origineel; als ik wat google lijkt mij dit de originele band:


Band is ook te smal als ik de foto bekijk. Dus niet origineel.

1 like

Lijkt mij op zijn best nogal marginale handel (maar wie ben ik…)

Dit inderdaad, met al die veiling opgelden&commissies en dan nog afwachten of uurwerk wel loopt.
Heb deze werkend voor eur 50 tot 150,- zien gaan afhankelijk van staat.

Overigens, dit is toch een forum voor liefhebbers en niet voor handelaren? :roll_eyes:

Dat natuurlijk ook maar goed: feitelijk kun je het geen handel noemen :joy:

1 like

Gaat me niet om grote winst, als ik onder de streep op 0 uitkom vind ik het ook prima voor nu. Ben net begonnen en wil een idee krijgen van hoe de horlogewereld werkt. Kan beter beginnen met goedkope horloges op een gedegen manier aanbieden en doorverkopen. Maar je hebt gelijk, marginale handel haha.

Bedankt, deze band leek mij ook te kloppen. Nu moet ik het serienummer nog zien te achterhalen. Even verder googlen.

1 like

Ik zag dit model het afgelopen jaar volgens mij twee keer voorbij komen op het forum, en vind het zelf een prachtige Quartz duiker. Eén van de betere alternatieven voor veel duiker quartz uit dezelfde periode.
Ik denk sowiezo een blijver, en een eentje met veel potentie. Bewaar hem nog maar even.
Veel draagplezier!
Misschien ga ik er zelf ook eens naar op zoek (voordat het te laat is :wink: )

1 like